Pressinbjudan

Report this content

Imorgon invigs Frivårdens nya lokaler i Norrköping. Kom och se hur Frivården arbetar.

Den 10 september invigs Frivårdens nya lokaler i centrala Norrköping av Kriminalvårdens generaldirektör Nils Öberg och chefen för Frivården i Östergötland, Emil Ahlquist.

Hur är det att komma som klient till frivården? Hur fungerar intensivövervakning med fotboja? Vad innebär det att bli dömd till skyddstillsyn och hur arbetar en lekmannaövervakare? I samband med invigningen finns våra frivårdsinspektörer på plats för att svara på frågor om verksamheten.

Direkt efter invigningsceremonin finns även chansen att ställa frågor till Kriminalvårdens generaldirektör Nils Öberg (ca 14:30.)

Tid: Tisdagen den 10 september, kl. 14:00.

Plats: Frivården Norrköping, Hantverkaregatan 45, Norrköping.

Föranmälan till:

Malin Björkroth, regioninformatör Kriminalvården, malin.bjorkroth@kriminalvarden.se, tel: 0730-82 07 61.

Varmt välkomna!

Varje dag finns cirka 14 000 av Kriminalvårdens klienter inom frivården, 4 800 i anstalt och 1 800 i häkte. Detta gör Frivården till den största verksamhetsgrenen inom Kriminalvården. Straff inom frivården verkställs i det öppna samhället. Exempel på klienter är villkorligt frigivna och de som har samhällstjänst, skyddstillsyn, kontraktsvård eller omfattas av intensivövervakning (fotboja).

Taggar: