Ny stab kring Alf Svensson

Svensson nås via Lundgren Alf Svensson stabs förstärks nu rejält med tre nya medarbetare. Carolina Lundgren, pressekreterare, Håkan Larsson, stabssamordnare, och Malin Argenius, sekreterare. För Alf Svenssons presskontakter ansvarar numera Carolina Lundgren. Hon har journalistutbildning från JMK i Stockholm. Senast kommer hon från en tjänst som allmänreporter på dagstidningen Dagen. Hon har tidigare arbetat som informatör på en miljökonsultfirma och har även arbetat med informationsfrågor på en biståndsorganisation i London. För samordning och planering ansvarar Håkan Larsson. Han är nationalekonom, född i Skellefteå och uppväxt i Piteå. Han kommer närmast från Luleå där han studerat till pol. mag. Både kandidat- och magisteruppsatsen behandlade området industriell ekonomi. Kandidatuppsatsen erhöll ett andrapris i konkurrensverkets årliga uppsatstävling för nationalekonomer. För allmänna kontakter och dagliga göromål ansvarar Malin A Argenius. Hon har arbetat som chefssekreterare inom näringslivet och är även utbildad hemslöjdskonsulent. Birgitta Eklund får ett huvudansvar för korrespondens och samordning av tal- och artiklar. Staben kring Alf Svensson är i full gång från och med mitten av september. För övriga presskontakter hänvisas, som vanligt, till Anders Broberg. För mer information: Carolina Lundgren pressekreterare tel. 08-786 54 56 mobil. 070-581 46 49 Håkan Larsson samordnare tel. 08-786 56 08 mobil. 070-208 98 17 Malin Argenius sekreterare tel. 08-786 56 70 mobil. 070-209 17 96 Birgitta Eklund sekreterare tel. 08-786 55 87 Anders Broberg pressekreterare tel. 08-786 56 80 mobil. 070-595 81 51 hemsida: www.kristdemokrat.se