Coldfri munspray - lindrar vid halsont och förkylning

Report this content

Halsont är en vanlig åkomma som drabbar många i samband med förkylning. Lagom till förkylningssäsongen lanserar Kronans Apotek en ny munspray; Coldfri. Coldfri munspray kan både förkorta förkylningen och behandla halsont. Coldfri är den första produktlanseringen på Kronans Apotek inom det nya egenvårdssortimentet Apofri.

Coldfri munspray kan förkorta förkylningsperioden genom att man med sprayen får en spolningseffekt som minskar mängden bakterier och virus på munslemhinnan. Dessutom återfuktar sprayen irriterad hals och hjälper till med förnyelseprocessen av slemhinneceller i svalget. Coldfri munspray verkar både mot bakterier och virus.

– Coldfri är ett nytt och mycket spännande hjälpmedel vid förkylningar, säger Patrik Uggelberg, Kategorichef på Kronans Apotek. Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder flera behandlingsalternativ för att stödja tillfrisknande vid förkylning och halsont, avslutar Patrik.

Coldfri ska med fördel användas så fort förkylningssymtom visar sig. Coldfri är klassad som en medicinteknisk produkt som kombinerar effekterna från de nuvarande tillgängliga munsprayerna med liknande indikation. Coldfri kan användas från 12 år. Läs alltid bipacksedeln innan användning.

Om Apofri

Från och med februari 2015 kommer varumärket Apofri att finnas på Kronans Apotek. Apofri är en noga utvald serie receptfria läkemedel och medicintekniska produkter som bara säljs på apotek. Produkterna är framtagna i samarbete med svenska apotek. Apofrisortimentet inkluderar basprodukter med samma goda effekt och höga kvalitet som de etablerade varumärkena men till ett betydligt lägre pris på, i genomsnitt ca 30 % lägre. Inom sortiment finns idag cirka 50 olika produkter och under året kommer flera nya produkter att lanseras.

Coldfri munspray, 20 ml, kostar 159 kronor och finns tillgänglig på Kronans Apotek från och med vecka 7.

För mer information och högupplösta bilder besök gärna:

eller kontakta:
Andreas Rosenlund, informationsdirektör Kronans Apotek