Nytt Svanenmärkt barnsortiment från Kronans Droghandel

Report this content

Kronans Droghandel har tagit fram sin första egna serie barnprodukter. Samtliga är Svanenmärkta, parfymfria och fria från färgämnen och parabener. Flertalet produkter är även godkända av Astma- och Allergiförbundet. Illustratören Ingela P Arrhenius har tagit fram designen till både produkterna och de nya gosedjuren Hoppsan och Doris. Barnprodukterna finns på Kronans Droghandels apotek från och med den 1 oktober.

Kronans Droghandels första egna barnsortiment består av sju artiklar: schampo, schampo & balsam 2i1, balsamspray, duschtvål, badskum, våtservetter och bomullspinnar. Samtliga produkter är Svanenmärkta, utan allergener, parfymfria och fria från färgämnen. Våtservetter, schampo, balsam, duschtvål och badskum är även godkända av Astma- och Allergiförbundet.

– Vi har sett en ökad efterfrågan på parfymfria barnprodukter på våra apotek som vi nu bemöter, säger Ulrika Wåhl Langstedt ansvarig för egna märkesvaror på Kronans Droghandel.

Kronans Droghandel har även tagit fram snuttefilten Hoppsan och flodhästen Doris. Båda är godkända av Trygg Textil* och är speciellt utvecklade för att passa bra vid allergi. Namnen har röstats fram av medlemmar i Kronans Droghandels Barnklubb och illustratören Ingela P Arrhenius har designat både gosedjur och illustrationerna på produkterna.

– Jag gillar att designa och göra illustrationer av djur. Doris och Hoppsan ville jag ha moderna men med ett snällt uttryckt. Retro-uttryck är mitt signum och det tog jag med mig. Jag vurmar mycket för färgskalan jag använt och den rena känslan, säger Ingela P Arrhenius.

Faktaruta:

• Extra milt rengörande.
  • Rengör håret varsamt utan att irritera.
  • Svider inte i ögonen.
  • Innehåller fuktighetsbevarande glycerin.
  • Utan parfym. Fria från färgämnen och parabener.
  • Passar barn i alla åldrar.
  • Miljömärkta av Svanen och utan allergener.
  • Flertalet produkter är godkända av Astma- och Allergiförbundet.

Priser:

• Schampo för barn, 250 ml, 35 SEK.
  • Schampo & balsam 2i1 för barn, 250 ml, 35 SEK.
  • Duschtvål för barn, 250 ml, 35 SEK.
  • Balsamspray för barn, 150 ml, 35 SEK.
  • Badskum för barn, 250 ml. 35 SEK.
  • Våtservetter för barn, 72 st, 25 SEK.
  • Bomullspinnar för barn, 56 st, 20 SEK.

För mer information och högupplösta bilder se gärna:

eller kontakta:
Ulrika Wåhl Langstedt, ansvarig egna märkesvaror Kronans Droghandel
Tfn: 010-240 61 80, E-post: Ulrika.WahlLangstedt@kronansdroghandel.se

Andreas Rosenlund, informationsdirektör Kronans Droghandel
Tfn: 010-240 61 58, E-post: andreas.rosenlund@kronansdroghandel.se

*För mer information om Trygg Textil se: http://www.oeko-tex.com/OekoTex100_PUBLIC/content5.asp?area=hauptmenue&site=oekotexstandard100&cls=21

Om Kronans Droghandel
Kronans Droghandel är Sveriges tredje största apotekskedja med över 200 apotek från Trelleborg i söder till Malmberget i norr. Kronans Droghandel startade 1907 på Apoteket Kronan i Göteborg med anor från 1600-talet. Kronans Droghandel ägs till 80 procent av Oriola-KD och till 20 procent av Kooperativa Förbundet och har cirka 1 300 anställda. Läs mer på www.kronansdroghandel.se.

Taggar: