Ätklar svensk kyckling på minuten

Nu lanserar Kronfågel Minutkyckling och tar succéfamiljen ”Minut” till nästa nivå, som ätklar kyckling. Minutkyckling lanseras i tre olika varianter och hjälper alla på språng att få ihop det berömda livspusslet utan att göra avkall på bra och smakrik mat. Kycklingen är tillagad av Kronfågels svenska gårdskyckling och producerad i företagets nya förädlingsanläggning i Sörmland.

Umgås med vänner, mysa med familjen, göra karriär, träna, läsa en bok eller bara vila och fylla på med energi - listan kan göras lång med saker som ska hinnas med eller åtminstone vill hinnas med. Jakten på minuter blir bara mer och mer påtaglig. Med Kronfågels nya Minutkyckling går matlagningen snabbare och värdefulla minuter frigörs till annat.

– Ambitionen att äta hälsosamt finns hos många men när beslutet om kvällens middag ska tas under tidspress och trötthet lockar ofta mindre hälsosamma alternativ. Vår nya Minutkyckling kan göra vardagen snäppet bättre och enklare för den som känner att tiden helt enkelt inte alltid räcker till. Det enda man behöver göra är att öppna förpackningen, servera och njuta, säger Karolina Nygren, produktchef på Kronfågel.

Kronfågels nya Minutkyckling lanseras i tre olika varianter – Classic (stekt och skivad), Ceasar (stekt och skivad) och BBQ (stekt och tärnad). Kycklingen är kryddad, stekt och skuren och består av svensk gårdskyckling, tillverkad hos Kronfågel i Sörmland. Produkterna är ätklara, tillagade till perfekt temperatur vilket gör dem möra och saftiga, redo att användas i exempelvis salladen, pastan eller soppan.

Fakta om Kronfågel Minutkyckling
Förpackningen innehåller 200 gram ätklar svensk i kyckling och lanseras i tre olika varianter – Classic, Ceasar och BBQ. Produkterna finns tillgängliga i butik i början av februari. Pris i butik är cirka 34.90 kronor per förpackning.

Läs gärna mer på www.kronfagel.se där du också kan ladda ner recept samt produkt- och receptbilder.
#minutkyckling

Karolina Nygren, produktchef. Tel: 0705 86 56 99, e-post: karolina.nygren@kronfagel.se
Jenny
Fridh, kommunikationschef. Tel: 0730 27 70 18, e-post: jenny.fridh@scandistandard.com