Kronfågel lanserar kycklingköttbullar för Foodservice

Det finns nog ingen maträtt som känns mer svensk än köttbullen och varje år stoppar vi i oss flera 100 miljoner köttbullar. För dig som gillar hälsosam och klimatvänlig kyckling finns nu nya köttbullar att njuta av – Kronfågels Kycklingköttbullar.

– Kycklingköttbullen är ett gott, hälsosamt och klimatvänligt alternativ till den traditionella köttbullen. Vi ser att det finns en efterfrågan av produkten inom Foodservice och därför känns det väldigt roligt att nu kunna erbjuda Kronfågels Kycklingköttbullar till våra kunder, säger Charlotte Rosta, Brand Manager på Kronfågel.

Snabblagat med kycklingköttbullar

Kronfågels Kycklingköttbullar går snabbt att tillaga och är enkelt att servera till stora sällskap. Precis som traditionella köttbullar passar kycklingköttbullar utmärkt till klassikerna kokt potatis, brunsås och lingon eller makaroner och ketchup.

– Det härliga med Kronfågels Kycklingköttbullar är att de går att variera och skapa mängder med härliga maträtter. En av mina favoriter är kycklingköttbullar med Tikka Masala, ris och grönsaker. Lättlagat och perfekt till större bjudningar, säger Charlotte Rosta.

Fakta om Kronfågels Kycklingköttbullar

Kronfågels Kycklingkötbullar produceras av svensk gårdskyckling och tillagas här i Sverige. De har en kötthalt på 70 %, är färdiglagade och därefter nedfrysta. De förpackas i två tråg på 2,5 kilo per kartong, cirka 178 Kycklingköttbullar per tråg.

Charlotte Rosta, Brand Manager. Tel: 0724 02 34 88, e-post: charlotte.rosta@kronfagel.se

Kronfågel är Sveriges marknadsledande kycklingproducent. Vi producerar, säljer och marknadsför kyld, fryst och förädlad kyckling. Kronfågel ingår i Scandi Standard som är en av de största producenterna av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i norra Europa med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Irland. Våra starkaste varumärken är Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. Tillsammans är vi ca 3 000 medarbetare och har en omsättning på över 7,5 miljarder SEK. Läs gärna mer på www.kronfagel.se.