Kronfågel utser Årets Uppfödare

Kronfågel utser Årets Uppfödare varje år, som ett led i att hylla duktiga personer som driver mot ännu bättre kvalitet och djuromsorg. I år korades Per Watz på Husby Gård tack vare sitt höga engagemang för djurens bästa, som bidragit till hög kvalitet.

Våra uppfödare är viktiga för oss och arbetar hårt ute på gårdarna för att leverera den kvalitetskyckling vi och våra kunder vill ha. Per Watz gör sig mycket välförtjänt av priset i år, säger Johan Andersson, djuromsorgschef på Kronfågel.

Motivering:
Med starkt engagemang och stor kunskap, med fokus på avgörande detaljer, har Per Watz en skarp förmåga att ständigt leverera kyckling av bra kvalité till Kronfågel. Ödmjuk och öppensinnad, noggrann och driven är ord som beskriver honom. Per Watz har också lyckats förmedla sin kunskap vidare till sin personal, där noggrannhet har varit devisen. Han är i ständig dialog med alla i värdekedjan och följer upp och analyserar sina egna resultat för att bli ännu bättre. Vilket nu givit ett resultat till Årets Uppfödare!

Det är naturligtvis väldigt roligt att bli Årets Uppfödare och ännu roligare att det är andra gången jag blir det. Detta är absolut inte bara min förtjänst, utan alla på Husby gård har bidragit till detta på något sätt. Men jag älskar mitt jobb och gör alltid det bästa jag förmår och det brukar gå bra. Att få priset ger massor av positiv energi och jag blir ytterligare stärkt i att det vi gör det gör vi väldigt bra. Att föda upp världens bästa kyckling är så himla roligt, säger Per Watz.

Om tävlingen
Kronfågel utser Årets Uppfödare varje år, som ett led i att hylla duktiga personer som driver mot bättre kvalitet och djuromsorg. Uppfödaren vinner äran och pengar, där priset är viktat utifrån kvalitet- och djuromsorgsparametrar.

Johan Andersson, djuromsorgschef, Kronfågel. Tel: 070 629 40 20, e-post: johan.andersson@scandistandard.com

Per Watz, Årets Uppfödare. Tel: 070-673 35 23, e-post:per@watzab.se

Kronfågel är Sveriges marknadsledande kycklingproducent. Vi producerar, säljer och marknadsför kyld, fryst och förädlad kyckling. Kronfågel ingår i Scandi Standard som är en av de största producenterna av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i norra Europa med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Irland. Våra starkaste varumärken är Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. Tillsammans är vi ca 3 000 medarbetare och har en omsättning på ca 9,9 miljarder SEK (2019). Läs gärna mer på www.kronfagel.se.

Att föda upp världens bästa kyckling är så himla roligt
Per Watz, Årets Uppfödare