Susanne Zabrodsky ny varumärkeschef på Kronfågel

Vi är glada över att Susanne Zabrodsky har tillträtt som varumärkeschef på Kronfågel. Hon kommer närmast från byrån Passion Lab och tjänsten som kundansvarig och strateg.

Susanne Zabrodsky har mångårig erfarenhet inom varumärkesarbete och har drivit flera framgångsrika projekt. Nu senast kommer hon från varumärke- och kommunikationsbyrån Passion Lab, där hon hjälpt kunder med allt från varumärkesplattformar och sponsringsstrategier till konceptutveckling och mediaplanering.

Susanne har en magisterexamen i Brand Management och varumärkesstrategi från Stockholms universitet.

– Vi är väldigt glada över att få hälsa Susanne välkommen. Hon har en gedigen erfarenhet och ett strategiskt tänk som gör att hon är stark tillgång för vår organisation. Det känns bra att ha med en nyckelperson som Susanne på Kronfågels fortsatta varumärkesresa framåt, tillsammans med resten av teamet, säger Anna Saverstam, marknadsdirektör på Kronfågel.

Susanne Zabrodsky tillträdde sin nya tjänst 3 september 2018 och som varumärkeschef kommer hon att ansvara för Kronfågels marknad- och varumärkesstrategier.

– Kronfågel är ett av Sveriges mest kända varumärken, därför känns det jättespännande att få driva det vidare. Samtidigt älskar jag mat och kyckling. Det ska bli riktigt kul att få lära känna och jobba ihop med mina nya kollegor, säger Susanne Zabrodsky, ny varumärkeschef på Kronfågel.

Anna Saverstam, marknadsdirektör. Tel: 0705 47 60 63, e-post: anna.saverstam@kronfagel.se

Susanne Zabrodsky, varumärkeschef. Tel: 0708 66 81 67, e-post: susanne.zabrodsky@kronfagel.se

Kronfågel är Sveriges marknadsledande kycklingproducent. Vi producerar, säljer och marknadsför kyld, fryst och förädlad kyckling. Kronfågel ingår i Scandi Standard som är en av de största producenterna av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i norra Europa med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Irland. Våra starkaste varumärken är Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. Tillsammans är vi ca 3 000 medarbetare och har en omsättning på över 7,5 miljarder SEK. Läs gärna mer på www.kronfagel.se.