Jonas Glimdén ny VD på KUKA Nordic AB

I januari 2014 tog Jonas Glimdén över som ny VD för KUKA Nordic. Han ersätter Joachim Rohwedder som kommer att fortsätta arbeta på  KUKA´s huvudkontor i Tyskland. Jonas kommer närmast från Telecombranschen, Ascom Wireless Solutions.

Jonas Glimdén kommer att ta över ansvaret för KUKA Nordic AB, vilket inkluderar verksamheter även i Norge, Finland och Danmark.
- Med den
ambitiösa tillväxtplan som vi har framför oss, vet jag att det är en stor och krävande process, men också mycket inspirerande. Robotar och Automation är något helt nytt för mig, vilket gör detta till en ännu mer utmanande uppgift att hantera.

Kontakt för ytterligare information:
Carola Andersson. Marknad
Kuka Nordic AB
e-post: carola.andersson@kuka.se

Fakta om Kuka Nordic
KUKA Roboter GmbH med huvudkontor i Augsburg är ett företag inom KUKA Aktiengesellschaft och räknas som en av världens ledande leverantörer av industrirobotar. Kärnkompetens ligger inom utveckling, produktion och försäljning av industrirobotar, styrningar och programvara. Företaget är marknadsledande i Tyskland och Europa och ligger på tredje plats globalt. KUKA Roboter GmbH har globalt ca 3180 medarbetare. År 2012 var omsättningen 742,6 milj. euro. Företaget är representerat med mer än 25 filialer på de viktigaste marknaderna i Europa, Amerika och Asien.

KUKA NORDIC AB i Göteborg är ett svenskt dotterbolag till KUKA Roboter GmbH

Taggar:

Snabbfakta

I januari 2014 tog Jonas Glimdén över som ny VD för KUKA Nordic. Han ersätter Joachim Rohwedder som kommer att fortsätta arbeta på KUKA´s huvudkontor i Tyskland. Jonas kommer närmast från Telecombranschen, Ascom Wireless Solutions.