Reklamytor på SL-bussarnas utsidor i ny regi av nya aktören Cityreklam

För en tid sedan stod det klart att Kulturreklam Sverige AB vunnit upphandlingen av de attraktiva ytorna på SL-bussarnas utsidor. Från och med första april tar företaget över driften under det nya varumärket Cityreklam, som leds av Pelle Berg och Alexis Logothetis.

Kulturreklam Sverige har länge varit synonymt med utomhusreklam i mindre ramformat för specifikt kultur och evenemang. I och med det nya affärsområdet med bussreklam tar de upp kampen mot de stora utomhusaktörerna.

- För att inte lämna något åt slumpen har vi plockat in Alexis Logothetis och hans team för deras gedigna kunskaper i mediaförsäljning och specifikt utomhusreklam. Tillsammans ser vi fram emot att förnya Stockholms mest dynamiska reklamytor, säger Pelle Berg, affärsområdeschef på Cityreklam.

Det är andra gången på ett år som Kulturreklam Sverige ingår ett avtal med Region Stockholm avseende reklamupplåtelse i kollektivtrafiken. Sedan tidigare handhar företaget de så kallade kulturramarna i tunnelbanan, och inom kort utökas alltså verksamheten med avtalet för SL-bussarnas reklamytor. Den nya verksamheten är en naturlig utveckling för Kulturreklam Sverige, som verkat i branschen under många år. Uppdraget etableras som separat affärsområde genom systerverksamheten Cityreklam.

Avtalet om reklamytorna på SL-bussarnas utsidor gäller till och med slutet av 2025 och avser 3 900 ytor i olika format på 2 200 bussar. Den första april 2022 träder avtalet i kraft men Cityreklam har i skrivande stund redan börjat ta upp bokningar.

- Vi ser mycket fram emot att ta oss an detta uppdrag och samtidigt utveckla exponeringsmöjligheterna på denna mycket attraktiva OOH-kanal i Stockholm. Vår vision är att framtidssäkra de här ytorna och tillgängliggöra dem för en bredare målgrupp, säger Alexis Logothetis , annonschef för Cityreklam.

Mer information om SL-bussarna reklamytor på www.cityreklam.se

För allmän information om uppdraget, kontakta Affärsområdeschef Pelle Berg på pelle@cityreklam.se eller 070-862 18 61

För bokningsförfrågningar och information om reklamytorna, kontakta Alexis Logothetis på alexis@cityreklam.se eller 070-444 00 20

Cityreklam erbjuder utomhusexponering i Storstockholm genom trafikreklam på SL-bussarnas utsidor i form av 3 900 ytor i olika format på 2 200 bussar. Företaget är en systerverksamhet till Kulturreklam och lanserades våren 2022.