Kungl. Örlogsmannasällskapets bronsmedalj till de främsta

Vid Kungl. Örlogsmannasällskapet – Sveriges marina akademi, har tilldelat akademiens medalj i brons i Kvinnoförbundet för Sveriges Sjöförsvars anda som utdelas på förslag från marinens förbandschefer till gruppbefäl, soldater och sjömän i marinen som utmärkt sig för framstående duglighet och föredömligt kamratskap.

Medaljerna utdelas vid Kungl. Örlogsmannasällskapets högtidssammanträde i Göteborg måndagen den 13 november. De som medaljeras är:

- Korpral Isabell Westerlund, Marinstaben

- Kadett Sara Erlandsson, 1. Ubåtsflottiljen

- Furir Jakob Gustavsson, 3. Sjöstridsflottiljen

- Korpral Filip Arvsell, 4. Sjöstridsflottiljen

- Furir Axel Hellström, 1. Amfibieregementet

- Furir Carl Hugo Olmarker, 4. Amfibieregementet

- Kadett Pontus Magnusson, Marinbasen

- Vicekorpral Oscar Nathorst-Westfelt, Sjöstridsskolan.

– Kungl. Örlogsmannasällskapets bronsmedalj är bland det finaste man kan få. Just att medaljörerna är utvalda av sin egen krets för framstående duglighet och föredömligt kamratskap. Jag sänder mina varma gratulationer till de förtjänta och önskar dem all lycka till i sina fortsatta gärningar, säger, konteramiral (PA) Anders Grenstad, ordförande för Kungl. Örlogsmannasällskapet.

För ytterligare information:

För bilder och koordination: Mårten Granberg, ledamot, Kungl. Örlogsmannasällskapet, tel. mobil. 070 7640100 eller

E-post: marten.granberg@koms.se

Besök även: www.koms.se alt följ oss på Twitter: @orlogsman