Fryshuset sommarjobbar hos Kungsleden

Kungsleden och Fryshuset har inlett ett samarbete för att ge ungdomar runt om i landet möjligheten att sommarjobba. Tillsammans med sina underentreprenörer har Kungsleden skapat ett antal sommarjobb där unga deltar i förvaltningsarbetet i fastigheterna.

Kungsleden AB (publ) har under många år stöttat Fryshusets verksamhet genom olika aktiviteter. Ett av de projekt som Kungsleden och Fryshuset genomför handlar om att ge ungdomar möjlighet att sommarjobba för att på så sätt få arbetslivserfarenhet, ta ansvar och tillfälle att tjäna pengar.

Under några veckor i sommar kommer 11 ungdomar i Stockholm, Göteborg och Malmö arbeta hos några av Kungsledens entreprenörer där de får delta i förvaltningsarbetet av fastigheterna. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat städning av trapphus, gräsklippning, trädgårdsarbete, ventilationsinspektioner samt andra servicearbeten.

”Fryshuset har en fantastisk verksamhet som fyller en viktig funktion i samhället. Deras engagemang och drivkraft är något vi både uppmuntrar, sympatiserar med och motiveras av. Att verksamheten dessutom kretsar kring ett fysiskt hus där människor träffas för att utbyta idéer, stötta varandra och låter sig inspireras ligger förstås oss som fastighetsägare varmt om hjärtat”, säger Marie Mannholt, kommunikation- och marknadschef på Kungsleden.

Marie Mannholt, Marknads- och kommunikationschef | 08 503 052 20 | marie.mannholt@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 6/7 2015 kl. 7.00.

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.

Fryshuset har en fantastisk verksamhet som fyller en viktig funktion i samhället. Deras engagemang och drivkraft är något vi både uppmuntrar, sympatiserar med och motiveras av. Att verksamheten dessutom kretsar kring ett fysiskt hus där människor träffas för att utbyta idéer, stötta varandra och låter sig inspireras ligger förstås oss som fastighetsägare varmt om hjärtat.
Marie Mannholt, Marknads- och kommunikationschef