Fullt uthyrd fastighet för Kungsleden i Högsbo, Göteborg

Kungsleden har tecknat ett tioårigt hyresavtal på 2 000 m² i Högsbo, Göteborg med Brick Gym. Därmed är Kungsledens fastighet 27:9 i Högsbo om totalt 9 300 m² fullt uthyrd.

Det nya gymmet öppnar i september och avtalet löper i 10 år. Fastigheten är nu fullt uthyrd till ett årligt hyresvärde om ca 12 miljoner kr.

”Det är mycket glädjande att vår fastighet i Högsbo nu är fullt uthyrd. Denna mix av hyresgäster kommer att bidra till att skapa ett område med liv och rörelse dygnet runt. Ett nytt gym i kombination med tidigare tecknade avtal med padel och skola är till stor glädje för samtliga hyresgäster”, säger Ulrica Sjöswärd, regionchef Göteborg/Malmö på Kungsleden.

Området ligger centralt och präglas av entreprenörsanda och många nya företagsetableringar. Bland övriga hyresgäster återfinns gymnasieskolan Peabskolan, som utbildar träarbetare, murare, anläggnings- och betongarbetare och PDL Group som ska skapa en av norra Europas största arena för padeltennis.

”Det känns fantastiskt att öppna en unik förstklassig träningsanläggning i Högsbo och extra kul att ligga i anslutning till PDL center. Detta blir en mötesplats där personer kan träffas, träna och trivas tillsammans. Vi bygger en träningsupplevelse!”, säger Owe Grüneberger grundare av Brick gym.

Om Högsbo

Högsbo/Sisjön i södra Göteborg är ett av regionens främsta företagsområden. Ungefär
30 000 personer i över 200 branscher arbetar här varje dag. Kungsleden äger 19 fastigheter med cirka 109 000 kvm kontor, lager och industri i området. Efterfrågan på lokaler är överlag stor. Området har ett strategiskt läge nära E6, Dag Hammarskjöldsleden och knutpunkter för kollektivtrafik samt dessutom cykelavstånd till både centrala Göteborg och havet. Göteborgs stad arbetar långsiktigt för att utveckla hela Högsbo/Sisjön till en levande blandstad.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Trane, kommunikationschef Kungsleden| 0708-847469| anna.trane@kungsleden.se
Patrick Bernvid, marknadsområdeschef Göteborg, Kungsleden | 031-755 56 11| patrick.bernvid@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 5 februari 2020

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 september 2019 ägde vi 207 fastigheter med ett sammanlagt värde på 36 833 Mkr. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se