Gallionen i Uddevalla fullt uthyrd av Kungsleden

Kungsleden har tecknat ett hyresavtal med Andino Design i fastigheten Thorild 12, även kallad Gallionen. Hyresavtalet omfattar 107 kvm och ska bli en klädbutik. Avtalet innebär att Gallionen är i princip fullt uthyrd.

Kungsleden AB (publ) har under en period arbetat med att minska vakansen i handelsfastigheten Thorild 12 i Uddevalla. Fastigheten, som även kallas Gallionen, är belägen i centrala Uddevalla. Uthyrningen till Andino Design innebär att endast 77 kvm butiksyta återstår att hyra ut i Gallionen med skyltläge mot Norra Drottninggatan.

Andino Design är en importör och återförsäljare av kläder tillverkade av alpacka. En av de främsta varumärkena som importeras är KUNA som är världsledande i produktion av alpackaprodukter. Butiken i Gallionen blir först ut i Sverige att erbjuda kläder från KUNA. Butiken blir granne med bland andra Åhléns, Lindex, Espresso House, Kicks, Apotek Hjärtat och Hemtex. Även Folktandvården, Vitae Lab, ÅF och ABC Doctor finns i fastigheten.

”Vi är väldigt glada att kunna välkomna Andino Design som hyresgäst i Gallionen. De blir ett viktigt tillskott till det redan starka utbudet i Gallionen och tillför ett unikt erbjudande till Uddevalla”, säger Helena Dellborg och Hans Carlsson, uthyrare och förvaltare hos Kungsleden.

”Vi etablerar oss i Gallionen då Kungsleden utvecklat centrumet till ett köpcentrum med både kvalitet och stil vilket är just det våra produkter representerar. Vi är säkra på att Andino Design har goda möjligheter att utvecklas på ett bra sätt här”, säger Liliana Stefano Pagliotti, vd Andino Design.

Helena Dellborg, uthyrare | 031 755 56 09 | helena.dellborg@kungsleden.se

Nicklas Arfvidsson, regionchef Göteborg | 031-755 5631 | nicklas.arfvidsson@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 8/7 2015 kl. 07:30

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.

Helena Dellborg och Hans Carlsson, uthyrare och förvaltare
Liliana Stefano Pagliotti