• Kungsleden AB/

Kungsleden bjuder in till presentation av delårsperioden januari–september 2019 den 23 oktober klockan 08.45

Onsdagen den 23 oktober 2019 klockan 07.00 publicerar Kungsleden AB (publ) sin delårsrapport för januari–september 2019.

Med anledning av detta bjuder Kungsleden in investerare, kapitalförvaltare, analytiker och media till en presentation av delårsrapporten där vd Biljana Pehrsson och cfo Magnus Jacobson kommenterar delårsperioden och tredje kvartalet.

Rapporten släpps klockan 07.00 och kommer att finnas tillgänglig på www.kungsleden.se/rapporter

Följ presentationen via telefonkonferens eller audiosändning kl. 08.45

Presentationen är på engelska och sker via telefonkonferens och audiosändning på www.kungsleden.se/Q3presentation

Telefonnummer till konferensen:

SE: +46 8 505 58 351

UK: +44 333 009 264

US: +1 83 3526 8384

Ingen föranmälan krävs. Efter presentationen kommer en inspelad version av sändningen finnas tillgänglig på www.kungsleden.se

Journalister som önskar genomföra enskilda intervjuer ombeds kontakta Ylva Sarby Westman eller Sarah Östberg enligt nedan senast ett par dagar före presentationen.

Ylva Sarby Westman, vice vd & chef fastighetsinvesteringar | 0706-90 65 97 | ylva.sarby.westman@kungsleden.se

Sarah Östberg, tf kommunikationschef | 0709-71 12 40 | sarah.ostberg@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 15 oktober 2019 kl. 07.00.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som skapar värde genom aktiv förvaltning, utveckling samt strategiska förvärv och optimering av fastighetsbeståndet. Vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser där människor inspireras. Nära 90 procent av fastigheterna är koncentrerade till fyra utvalda tillväxtmarknader   – Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Majoriteten är kontor, samlade i attraktivt belägna kluster. Kungsleden har fått betyget Green Star av GRESB och klassas som femte bästa fastighetsbolag i Europa inom hållbarhet. Kungsledens långsiktiga mål är att bli Sveriges mest lönsamma och framgångsrika fastighetsbolag, genom att ha marknadens mest nöjda kunder och engagerade medarbetare. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se