Kungsleden bjuder in till presentation av första halvåret 2020

Onsdagen den 8 juli 2020 klockan 07.00 publicerar Kungsleden AB (publ) sin halvårsrapport för januari–juni 2020. Klockan 08:45 presenteras halvårsrapporten via telefonkonferens och audiosändning.

Kungsleden bjuder in investerare, kapitalförvaltare, analytiker och media till en presentation av halvårsrapporten där VD Biljana Pehrsson och VVD/CFO Ylva Sarby Westman kommenterar rapporten.

Rapporten släpps klockan 07.00 och kommer att finnas tillgänglig på www.kungsleden.se/rapporter

Följ presentationen via telefonkonferens eller audiosändning kl. 08.45

Presentationen är på engelska och sker via telefonkonferens och audiosändning på

Telefonnummer till konferensen:

SE: +46850558375

UK: +443333009263

US: +18332498403

Ingen föranmälan krävs. Från och med kl 08:00 finns presentationen tillgänglig på

Efter presentationen kommer en inspelad version av sändningen finnas tillgänglig på www.kungsleden.se

Media

Journalister som önskar genomföra enskilda intervjuer ombeds kontakta Anna Trane enligt nedan senast ett par dagar före presentationen.

Anna Trane, kommunikationschef Kungsleden |0708 84 7469| anna.trane@kungsleden.se

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 31 mars 2020 ägde vi 209 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 38 912 Mkr. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare och vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.