Kungsleden har fyllt Isblocket i Hyllie

Kungsleden har tecknat ett hyresavtal med MKS Instruments AB i den nya fastigheten Vagnslidret 1, även kallat Isblocket. Avtalet är på fem år och innebär att Kungsleden nu fyllt samtliga kontorslokaler i Isblocket i Malmö.

Kungsleden AB (publ) har tecknat ett fem-årigt hyresavtal med MKS Instruments AB som hyr 551 kvm i fastigheten Vagnslidret 1, även kallat Isblocket, i stadsdelen Hyllie, Malmö. Uthyrningen innebär att Kungsleden fyller den sista vakanta kontorsytan i Isblocket som nu är fullt uthyrd. Kungsleden tillträdde fastigheten den 1 april.

Utöver MKS Instruments AB har företag såsom Malmö kommuns parkeringsbolag, Addpro AB, Jaguar och Land Rover, Merit Consulting, SsangYong Import AB samt Kungsleden själva valt Isblocket som sitt kontor.

”Det är oerhört glädjande att dels få välkomna MKS Instruments AB till Isblocket och att vi nu fyllt hela fastigheten med spännande hyresgäster som gemensamt bidrar till Hyllies imponerande tillväxt. Vi ser fram emot att tillsammans med våra hyresgäster aktivt delta i utvecklingen av Malmös mest expansiva stadsdel”, säger Tobias Nilsson, förvaltare på Kungsleden.

”Vi ser fram emot att flytta in i Isblocket till sommaren! Hyllie var intressant för oss, eftersom läget underlättar vid rekrytering från både Köpenhamn och södra Sverige. Närheten till Kastrups flygplats är inte heller att förringa då vi har internationella medarbetare som regelbundet kommer till Malmö. Vi gläder oss verkligen till att flytta in i de nya, fräscha lokalerna som kommer att utgöra basen för våra globala aktiviteter och våra stora tillväxtsambitioner”, säger Jakob Mohr Christensen, vd för MKS Instruments AB

MKS Instruments AB utvecklar och säljer mjukvara som används för multivariabel dataanalys och statistisk försöksplanering.

Tobias Nilsson, förvaltare | 040 17 44 23 | tobias.nilsson@kungsleden.se

Gert Ternström, regionchef Malmö| 040 17 44 13 | gert.ternstrom@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 11/4 2016 kl. 07.00

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.

Citat

Tobias Nilsson, förvaltare Kungsleden