Kungsleden hyr ut 1 400 kvm i Kista One

Kungsleden (publ) har tecknat ett hyresavtal med Sandvik Coromant om 1 400 kvm i profilfastigheten Kista One, en modern fastighet med välkända hyresgäster, såsom Enea, Permobil, Regus, Comfort-kedjan, Life, Holy Green m.fl. Kista är ett av Europas främsta kluster inom ICT och en plats för innovation och utveckling där svenska och internationella bolag i världsklass samlas.

Sandvik Coromant Sverige AB blir ny hyresgäst hos Kungsleden och hyr 1 400 kvm kontor i fastigheten Kista One. Avtalet är femårigt och inflyttning sker första september 2018.

”Vi är mycket nöjda över dialogen och samarbetet med Kungsleden och ser fram emot vår inflyttning i september. I och med att vi flyttar till nya moderna ändamålsenliga lokaler har vi lyckats att nästan halvera vår lokalyta. Vi kommer nu att få lokaler helt anpassade efter våra önskemål och behov” säger Helen Blomqvist, VD på Sandvik Coromant Sverige AB”.

Kista One är en av Kungsledens nio fastigheter i Kista City. Det är en modern kontorsfastighet om 37 000 kvm uthyrbar area som är miljöcertifierad enligt LEED Gold. Förutom moderna kontorslokaler, finns det bland annat gemensamma konferensrum och bemannade receptioner i fastighetens båda huvudentréer. Fastigheten är strategiskt belägen vid Kista Galleria längs med Kistagången. Hyresavtalet med Sandvik är ett så kallat ”grönt hyresavtal”.

”Vi är glada över att kunna erbjuda Sandvik Coromant lokaler helt anpassad efter deras behov. Vi tror detta är helt rätt lösning då fastigheten har ett fantastiskt läge med närhet till både goda kommunikationer och utmärkt service. Vi hälsar Sandvik hjärtligt välkomna till oss!” säger Sven Stork, fastighetschef förvaltningsområde Stockholm på Kungsleden.

Sven Stork, fastighetschef förvaltningsområde Stockholm på Kungsleden | 08-503 052 06 | sven.stork@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 8 december 2017 kl. 07:00.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Citat

Vi är mycket nöjda över dialogen och samarbetet med Kungsleden och ser fram emot vår inflyttning i september. I och med att vi flyttar till nya moderna ändamålsenliga lokaler har vi lyckats att nästan halvera vår lokalyta. Vi kommer nu att få lokaler helt anpassade efter våra önskemål och behov
Helen Blomqvist, VD på Sandvik Coromant Sverige AB
Sven Stork, Fastighetschef på Kungsleden