Kungsleden hyr ut 2 800 kvm i Haninge till Dahl

Kungsleden hyr ut 2 810 kvm i Haninge till Dahl - Sveriges ledande VVS-grossist.  Avtalet är på tio år och hyresvärdet uppgår till 3,9 Mkr per år.

”Det är mycket glädjande att Dahl har valt Kungsleden och en av våra fastigheter i det framväxande Vegaområdet för sin nästa etablering,” säger Sven Stork regionchef Stockholm, på Kungsleden.

Dahl ska etablera en ny VVS-butik med tillhörande kontor på fastigheten Täckeråker
2:227 som därmed blir fullt uthyrd. Byggnaden kommer att totalrenoveras och inflyttning är planerad till oktober 2022.

”Rent geografiskt är etableringen i Haninge mycket viktig för Dahl, då det är ett kundtätt område som genomgår stora förändringar. Lokalen motsvarar våra önskemål och kommer dessutom att anpassas efter våra behov så att vi kan erbjuda våra kunder så bra service som möjligt. Kungsleden har varit lyhörda för våra önskemål och tillsammans har vi tagit fram en lösning vi tror starkt på”, säger Joacim Norlund, etablerings- och byggansvarig inom SGDS Gruppen.

För mer information, vänligen kontakta:
Sven Stork, Regionchef Stockholm, Kungsleden, 08 503 052 06, sven.stork@kungsleden.se
Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden, 0708 84 74 69, anna.trane@kungsleden.se

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 september 2021 ägde vi 207 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 43 182 Mkr. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se