Kungsleden hyr ut 20 000 kvm i Västerås

Kungsleden har tecknat fyra hyresavtal om totalt cirka 20 000 kvm i fastigheten Örjan 1 i Hacksta i sydvästra Västerås. Det är ytor som ABB tidigare sagt upp i samband med att delar av deras verksamhet lämnade området. Ytorna är därmed åter fullt uthyrda. Nya hyresgäster är Kids Brandstore, Städhem Padelarena, Mälarenergi och Twistshake.

”Vi är mycket glada att kunna välkomna våra nya hyresgäster till Hacksta och är särskilda nöjda övar att vi lyckats fylla vakanserna efter ABB så snabbt,” säger Mats Eriksson, Kungsledens regionchef Västerås/Mälardalen.

Hacksta är ett väletablerat och stratgiskt beläget industriområde nära både Västerås hamn och järnvägen. Här har många välkända företag verksamhet, bland andra ICA, Jernhusen och RagnSells.

De nya hyresgästerna är:

•  Modeföretaget KidsBrandstore som hyr 7 200 kvm kontor och lageryta för sin e-handel.
  •  Städhem Padelarena som hyr 2 800 kvm för att kunna öppna en ny padelhall.
  •  Energibolaget Mälarenergi som hyr 5 250 kvm för lager och lättare industriverksamhet.
  •  Barnproduktföretaget Twistshake som hyr 4 455 kvm kontor och lageryta för sin e-handel.

Den genomsnittliga avtalslängden för de nya hyresavtalen är 5,5 år och det sammanlagda totala hyresvärdet uppgår till cirka 17 Mkr per år. Tillträdesdatum är mellan den 1 juni 2019 och den 1 februari 2020.

Örjan 1 i Hacksta i Västerås

Mats Eriksson, regionchef Västerås/Mälardalen på Kungsleden |
021-40 44 85 | mats.eriksson@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 9 juli 2019 kl.07.00

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare och vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.