Kungsleden hyr ut till Outnorth AB

Kungsleden tecknar ett fyrårigt hyresavtal med outdoorbolaget Outnorth AB avseende 1162 kvm kontorslokaler i centrala Växjö.

”Vi är väldigt glada över att få vara samarbetspartner när Outnorth AB väljer att fortsätta sin expansiva resa med nytt huvudkontor i Växjö”, säger Ulrica Sjöswärd som är regionchef på Kungsleden. Kontorslokalerna med sina 1162 kvm ligger i fastigheten Deltat 1, på Deltavägen 7 i handelsområdet Norremark i Växjö. Den 1 december i år flyttar Outnorth in sin verksamhet i de nya anpassade kontorslokalerna.

”Växjö förblir hjärtat i vår verksamhet och det känns bra att vi har hittat en modern och flexibel kontorslösning hos Kungsleden. Nu är vi rustade för fortsatt tillväxt med framtida rekryteringsbehov”, säger Harald Ennen, VD Outnorth AB.

Outnorth är Skandinaviens ledande e-handel operatör inom outdoor-produkter som fortsätter att växa både inom Sverige och internationellt efter en stark försäljningstillväxt under 2020.

Fastigheten Deltat 1 med en uthyrningsbar yta om 2551 kvm är nu fullt uthyrd. Kungsleden har även tecknat ett hyresavtal på 6 år för kontorslokaler på 591 kvm i fastigheten Tegner 15 i centrala Växjö.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulrica Sjöswärd, Regionchef, Kungsleden | 031-755 56 31 | ulrica.sjosward@kungsleden.se

Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden | 0708 84 74 69 anna.trane@kungsleden.se

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 juni 2020 ägde vi 210 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 39 387 Mkr. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se