Kungsledens handelsområde Gumsbacken i Nyköping fullt uthyrt

Kungsledens handelsområde Gumsbacken i Nyköping är nu fullt uthyrt. Svenska Pool & Spa öppnar butik om 650 kvm och Auktionshuset Gomer & Andersson tecknar de sista 820 kvadratmetrarna, båda i fastigheten Gumsbacken 12. Samhall flyttar in kontor, lager och personalytor på 750 kvm i fastigheten Ribban 5.

”Vi ser fram emot att etablera vår verksamhet i Nyköping och tror på marknaden och läget här. Butiken i Nyköping blir den elfte i landet.”, säger Pontus Linder Jakobsson som ska driva Svenska Pool & Spa i Nyköping. Svenska Pool & Spa har skrivit kontrakt på 3 år i den 650 kvm stora lokalen i fastigheten Gumsbacken 12. När Auktionshuset Gomer & Andersson flyttar in i lokalen på 820 kvm i december är handelsområdet på totalt 13 202 kvm fullt uthyrt.

”Senaste tiden har flera företag inom den här typen av handel lockats till området och nu när Svenska Pool & Spa och Auktionshuset Gomer & Andersson flyttat in ger vi nu det glädjande beskedet att området är fullt uthyrt.”, säger Tommy Svärd, marknadsområdeschef, Kungsleden.

Kungsleden har nyligen gjort ytterligare en uthyrning i Nyköping. Det är Samhall som flyttar in i en lokal på 750 kvm i fastigheten Ribban 5.

För mer information, vänligen kontakta:

Mats Eriksson, Regionchef Mälardalen, Kungsleden | 070-588 79 99 | mats.eriksson@kungsleden.se

Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden | 070-884 74 69 | anna.trane@kungsleden.se

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 juni 2020 ägde vi 209 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 39 387 Mkr. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se