Piab hyr 3 620 kvm i Danderyd

Kungsleden, ett dotterbolag till Castellum, har tecknat ett 7-årigt hyresavtal om 3 619 kvm med Piab AB i Danderyd. Uthyrningen omfattar både kontorsutrymmen och ytor för forskning och utveckling.

Piab utvecklar progressiva lösningar för automatisering av grip-, lyft- och transportapplikationer inom industrin, och har årlig försäljning på cirka 1,7 Mdr SEK, 700 anställda och närvaro i mer än 100 länder. Piab ingår sedan 2018 i Patricia Industries, som är en del av Investor AB. De kommer att flytta in i sina nya lokaler under sommaren och hösten 2022.

”Vi ser fram emot att flytta in i våra nya lokaler i Danderyd som är väl lämpade för vår verksamhet, och som möjliggör vår framtida expansion. Det är även ett mycket bra geografiskt läge med närhet till city, natur och kommunikationer”, säger Clas Gunneberg, vd på Piab.

Piab flyttar in i fastigheten Trekanten 5 som ligger idylliskt placerad på Vendevägen 89 precis vid södra infarten till Djursholm, med en total uthyrbar yta på cirka 35 000 kvm och med ett brett serviceutbud i form av restauranger, allmänna konferensytor, gym och en egen padelbana.

”Piab är varmt välkomna till våra fina lokaler i Danderyd. Vi kommer att göra ett antal moderniseringar inför Piabs inflyttning och planerar även för uppgraderingar av fastighetens serviceombud”, säger Sven Stork, Regionchef Stockholm för Kungsleden.

Det 7,3 år långa hyresavtalet har ett årligt hyresvärde på 8,7 Mkr.

För mer information, vänligen kontakta:

Sven Stork, Regionchef Stockholm, Kungsleden, 08-503 052 06, sven.stork@kungsleden.se
Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden, 0708 84 74 69, anna.trane@kungsleden.se

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 september 2021 ägde vi 207 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 43 182 Mkr. Kungsleden är sedan november 2021 ett dotterbolag till Castellum.