Stort intresse för B26 i Västerås – 70 procent uthyrt

Kungsleden har hyrt ut 70 procent av ytorna i konceptfastigheten B26 i centrala Västerås. B26 kommer att erbjuda unika arbets- och mötesplatser av hög internationell klass med co-working som en del av konceptet. Intresset för B26 är mycket stort och Kungsleden har, tillsammans med Aros Congress Center, utökat erbjudandet med fasta kontorsytor för små företag. Invigning sker i januari 2020.

Kungsleden utvecklar tillsammans med Aros Congress Center ett helt nytt kontorskoncept – B26 Collaborative Workspaces. Det blir en samarbetsplats som bygger på idén att sammanföra företag och personer med intresse för kreativitet, idéskapande, utveckling och affärer.

”Vi kallar B26 ’Ett nytt kontorskoncept för kreativa krafter’ och det tycks ligga helt rätt i tiden för intresset är stort. 70 procent är uthyrt och förhandlingar pågår för övriga ytor”, säger Mats Eriksson, regionchef Mälardalen på Kungsleden.

”Intresset är mycket stort och vi har därför utökat med ytterligare 318 kvm för att kunna erbjuda kontorsrum till mindre företag som vill ha en fast kontorsplats och samtidigt vara en del av vår samarbetsplats och co-workingmiljö. Vår totala yta, tillsammans med B26 restaurang är 2 300 kvm,” säger Tobias Hultberg, vd på Aros Congress Center.

Utöver Aros Congress Center har Kungsleden tecknat avtal med fyra hyresgäster: Sigholm, PwC, Almi och Atea. De flyttar in den 1 januari 2020, utom PwC som flyttar in den 1 mars. Den uthyrningsbara ytan i B26 är 4 700 kvm och Kungsledens investering uppgår till 147 Mkr.

”Vi är väldigt nöjda med mixen av hyresgäster – de är alla välkända varumärken och bolag i framkant som vill vara med och bidra och satsa på B26-konceptet”, säger Mats Eriksson, regionchef Mälardalen på Kungsleden.

B26 ligger i Mimerkvarteren på Port-Anders gata 9 i Västerås. Läs mer på www.b26.se

Om du är intresserad av att hyra i B26, vänligen kontakta:

Max Magnusson, uthyrare Kungsleden | 070-690 65 55 85 | max.magnusson@kungsleden.se

Mats Eriksson, regionchef Mälardalen Kungsleden | 021-40 44 85 | mats.eriksson@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 30/8 2019 kl.07.00

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som skapar värde genom aktiv förvaltning, utveckling samt strategiska förvärv och optimering av fastighetsbeståndet. Vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser där människor inspireras. Nära 90 procent av fastigheterna är koncentrerade till fyra utvalda tillväxtmarknader – Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Majoriteten är kontor, samlade i attraktivt belägna kluster. Kungsleden har fått betyget Green Star av GRESB och klassas som femte bästa fastighetsbolag i Europa inom hållbarhet. Kungsledens långsiktiga mål är att bli Sveriges mest lönsamma och framgångsrika fastighetsbolag, genom att ha marknadens mest nöjda kunder och engagerade medarbetare. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se