På Kungsmässan kan alla bli modeller – tio nya modeller klara för höstens "NextModel"

Report this content

Köpcentret Kungsmässan i Kungsbacka, som nyligen utsågs till Sveriges bästa Citygalleria 2017, arrangerar ”NextModel” tre gånger om året. Då ges alla, ung som gammal, möjlighet att ansöka om att representera Kungsmässan i deras kommande modekampanj. Inför höstens kampanj har intresset varit stort och nu har totalt tio personer valts ut av cirka 350 ansökningar.

– Vi på Kungsmässan har under flera års tid haft ”vanliga människor” som våra modeller, vilket visat sig vara en väldigt uppskattad grej bland våra besökare. Det är många som tycker att det vore spännande att få fotograferas av en modefotograf och kul att sedan få vara Kungsmässans ”ansikte utåt” på alltifrån annonspelare i sin egen hemstad, till att pryda omslaget till vår tidning Magasinet, säger Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan.

I år kom det in cirka 350 ansökningar och bland dem valdes tio personer ut. En av dem är Kristin Hermansson från Göteborg, som arbetar som fritidsledare.

– En kompis tipsade mig om NextModel så jag skickade in några bilder och så kom jag med. Det känns jätteroligt och vi hade en fantastisk dag då vi stylades och tog alla bilder. Kungsmässan visar att människor i alla storlekar och med olika stilar kan representera dem på ett proffsigt sätt, säger Kristin Hermansson, en av de utvalda till NextModel.

Kungsmässan var något av en pionjär i början av 2000-talet när det handlar om att lyfta fram ”vanliga människor” som modeller i sina kampanjer. Intresset för NextModel är fortfarande stort och vid varje tillfälle kommer det in mellan 300-600 ansökningar.
– Med NextModel vill vi uppmärksamma våra besökare som är de viktigaste för oss och på samma gång få möjlighet att bidra till ett sundare skönhetsideal. Samtidigt ger vi våra kunder chansen att uppleva något som de inte gjort förut, säger Daniel Petersson, centrumchef Kungsmässan.

NextModel arrangeras av Kungsmässan tre gånger per år och alla som vill har möjlighet att ansöka om att få bli modell för en dag. Det väljs sedan ut tio vinnare totalt, huvudsakligen från Göteborg, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg som får bli stylade och fotograferade i en professionell studio.

För ytterligare information, kontakta:
Daniel Petersson, centrumchef Kungsmässan, + 46 (0)706-31 95 64, daniel.petersson@kungsmassan.se                www.kungsmassan.se

Köpcentret Kungsmässan ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg. Köpcentret har 90 butiker, caféer och restauranger. År 2016 hade Kungsmässan cirka 5 miljoner besökare och omsatte totalt cirka 1,6 miljarder kronor. Kungsmässan har Storgöteborgs nöjdaste kunder och blev vald till bästa Citygalleria i Sverige 2017, allt enligt Evimetrix undersökning "Svenskarnas favoritcentrum 2017".