• Kungsmässan/

Pressinbjudan från Kungsmässan köpcentrum: Kosta Boda ställer ut ny exklusiv glaskonst från världsberömda Bertil Vallien och Ulrica Hydman Vallien

Report this content

Den 22–31 mars pågår utställningen ”Together” på Kungsmässan köpcentrum. Det är Kosta Boda som i samarbete Kungsmässan och Önska-butiken visar upp unik glaskonst från Ulrica Hydman Vallien och Bertil Vallien. ”Together” är en hyllning till ett av de främsta svenska konstnärsparen. Kvällen innan utställningen startar har Kungsmässan nöjet att bjuda in media till premiärvisningen av den unika glaskonsten, den 21 mars, kl 19:00.

Ulrica Hydman Vallien gick bort 2018, och nu ställs bland de sista verk hon skapade ut, exklusivt på Kungsmässan. Av Bertil Vallien ställs bland annat den över två meter långa och 80 kilo tunga glasbåten ”Crossing” ut.

Vad: Press- och premiärvisning av utställningen ”Together”. Maria Olofsson, produktchef på Kosta Boda berättar historierna bakom konstverken och om Bertils och Ulricas otroliga framgångar.

Tid: Torsdagen den 21 mars, kl. 19:00

Plats: Kungsmässan köpcentrum, Torget, Plan 1, Entré 4

Anmälan: Oscar Wiktorsson, tfn 0702 – 50 97 29 eller till e-post: oscar.wiktorsson@perspective.se

För ytterligare information, kontakta:
Karin Damré, event- och marknadskoordinator Centrumledningen Kungsmässan, tfn 0709-99 95 89, e-post: karin@kungsmassan.se
Laila Sjöfors, butikschef Önska-butiken Kungsmässan, tfn 0300-16 82 4, e-post: kungsbacka@onska.se

www.kungsmassan.se

Kungsmässan köpcentrum ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg. Köpcentret har 90 butiker, caféer och restauranger. År 2017 hade Kungsmässan cirka 5 miljoner besökare och omsatte totalt cirka 1,6 miljarder kronor. Kungsmässan har Storgöteborgs nöjdaste kunder och blev vald till bästa Citygalleria i Sverige 2016, 2017 och 2018, allt enligt Evimetrix undersökning "Svenskarnas favoritcentrum".

Taggar: