Uthyres: Stockholms nya samtidsscen

Report this content

Nu påbörjas uthyrningen av spektakulära Magasin 5 på Kvarnholmen i Nacka. Här kommer att finnas en helt ny, 2 500 kvm stor, utställningshall för exempelvis TV-produktioner, konstutställningar och mässor. I det renoverade ”Munspelet” ges plats för restaurang, konferensverksamhet och en exklusiv terrass med utsikt över Stockholms inlopp.

- Den nya utställningshallen bildar, tillsammans med Munspelet, Stockholms nya samtidsscen – ett konst- och upplevelsecenter, förklarar Martin Asp, VD på Kvarnholmen Utvecklings AB, KUAB. Här kommer vi att kunna erbjuda allt från stora TV-inspelningar och shower till exklusiva kulturella upplevelser.

KUAB samarbetar med Colliers International AB i uthyrningen. Projektet beräknas vara klart för inflyttning från hösten 2012. Totalt ingår cirka 8 000 kvm verksamhetsyta i uppdraget.

Kortfakta Magasin 5

-          Utställnings- och eventhall: 100 x 25 meter med en takhöjd på 10 meter

-          Munspelet: Från 1966. Kommer att genomgå omfattande renovering. Här inryms restaurang, konferens och kontor och en stor terrass.

-          Lokalerna ligger i direkt anslutning till Kvarnholmens kaj och hållplatsen för den planerade sjöbussen.

-          Planerad inflyttning: hösten 2012

-          Total verksamhetsyta: ca 8 000 kvm

För högupplösta bilder, se: www.kvarnholmen.com/Press/Mediabank/

För ytterligare information:

För frågor om Magasin 5:
Dan Törnsten,VD
Colliers International AB
Tel. 08-402 36 74

För frågor om Kvarnholmen:
Sten Jakab,
Kvarnholmen Utveckling AB
Tel. 08-782 87 06

Kvarnholmen Utveckling AB (KUAB) är ett av JM AB och KF Fastigheter gemensamt ägt bolag.

Taggar: