TEAC och KVASER tecknar avtal om tekniktransfer

Report this content

TEAC och KVASER tecknar avtal om tekniktransfer CANteknologin tar en genväg in i Japan 27 Mars, Göteborg, Sverige Kvaser en av marknadsledarna inom utveckling av mjukvara och hårdvara för realtidssystem som bygger på CANteknologi, meddelade idag att de ingått ett licensavtal med TEAC, som är ett högteknologiskt företag som producerar test-och mätinstrument. I licensavtalet ingår KVASERS patenterade DRVcan teknologi för anslutning av mätinstrument till CAN bussen på ett användarvänligt sätt. "Vi är mycket stolta över att TEAC, som är en världsledande tillverkare av datainsamlingssystem, har valt att arbeta med vår teknologi för den nya produktlinjen avsedd för CAN-marknaden, säger Lars-Berno Fedriksson, VD för KVASER. De senaste åren har alltfler större företag visat intresse för våra IP rättigheter, vilket bådar gott för framtiden. Licensavtal blir en allt större del i vårt affärskoncept och kommer förmodligen utgöra en ansenlig del av vår verksamhet inom några år." Nori Kitagawa, Informationschef på "Poducts Planning Group" på TEAC kommenterar "Redan i ett tidigt stadium såg vi att vi skulle ha nytta av KVASERs patent och tekniska kunnande. Vi vill ge våra kunder den bästa lösningen när det gäller data insamlingsprodukter. Genom denna överenskommelse har vi försäkrat oss om att vi fortsätter vara marknadsledande. Kvaser har även visat sig ha högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser. Dessa kommer väl till användning i vår nya linje av mätinsamlingsprodukter. " - END- TEAC Corporation, med huvudkontor i Tokyo, Japan, är ett företag som arbetar med mätdatainsamling på både den industriella marknaden och konsumentmarknaden. "Information Products Department" tar fram den systemteknologi som ingår i områden som mätinstrument, kommunikation och bildfilshantering. För mer information om "Information Products" från TEAC, se www.teac.co.jp/ipd/ Kvaser, med huvudkontor i Göteborg, är ett av de marknadsledande företagen på den globala markanden för CAN utvecklare, främt inom bilindustri, robotindustri samt mobila lösningar. Kvasers kärnverksamhet är utveckling av mjuk- och hårdvara för avancerade realtidssystem (RTOS- S) med hjälp av CAN- och Bluetooth teknologi. För mer information se www.kvaser.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00630/bit0002.DOC http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00630/bit0002.pdf