Expertbutiker säljs via KVD Kvarndammen

Som en följd av konkursen för Expert Sverige AB säljs nu butiksinredningen i tio av butikerna via auktion på www.kvarndammen.se. Auktionerna är redan i gång och nedräkningen startar på onsdag.

Det är tio butiker i Stockholmsområdet som nu töms genom att inventarier och all kvarvarande inredning säljs via www.kvarndammen.se. De teknikvaror som funnits i butikerna är antingen redan sålda eller har samlats ihop i någon av de övriga Expertbutikerna.

-          Det som säljs är allt som återstår när butikerna är tömda på varor. Det är allt från begagnade datorer till truckar, väggpaneler, larmbågar och övervakningskameror, säger Per Blomberg, ansvarig för konkursärenden på KVD Kvarndammen.

Konkursförvaltaren, Hamilton Advokatbyrå, har i ett första skede gett KVD Kvarndammen i uppdrag att sälja inredningen i tio av Expertbutikerna. Totalt är det 73 egenägda butiker och det svenska huvudkontoret som omfattas av konkursen. Butikerna och dess innehåll skiljer sig åt och butiksinredningarna och inventarierna säljs i sin helhet.

Till auktionerna: http://www.kvd.se/sv/auktion/expert.html

Mer information om Experts konkurs: http://www.hamilton.se/expertkonkurs/

KVD Kvarndammen

Kungälv

2012-10-08

För mer information och bilder om den aktuella auktionen kontakta Dag Thyselius, PR- och informationsansvarig på KVD Kvarndammen, på 0735-58 31 78 eller dag.thyselius@kvd.se. För mer information om Experts konkurs kontakta Hamilton Advokatbyrå; www.hamilton.se.

KVD Kvarndammen är Sveriges största oberoende nätbaserade marknadsplats för förmedling av begagnade bilar. Företaget grundades 1991 och driver marknadsplatsen www.kvarndammen.se där förmedling av personbilar, tunga fordon och maskiner sker vid veckovisa nätauktioner. Varje år säljs över 20 000 personbilar och 10 000 maskiner och tunga fordon via kvarndammen.se. I KVD-koncernen finns dessutom värderingsportalerna www.bilpriser.se.