KVD öppnar i expansiva Växjö

Den 15 december öppnar KVD, Nordens största förmedlare av begagnade bilar, i Växjö. Etableringen sker i samarbete med bilverkstaden Växjö Mekaniska, i nybyggda lokaler på Norremark

KVDs nyetablering blir den sjätte för året i Sverige. Tidigare i år har koncernen ingått liknande samarbeten med verksamheter i Staffanstorp, Torshälla, Linköping, Kumla och även öppnat en egen anläggning i Södertälje. I Växjö kommer anläggningen helt att vara inriktad på inlämning, visning och hämtning av personbilar och lätta lastbilar som säljs på kvd.se.

”Allt fler privatpersoner och företag vänder sig till oss för att sälja och köpa begagnade bilar på ett tryggt, smidigt och modernt sätt. Och vi strävar naturligtvis efter att vara så tillgängliga som möjligt över hela landet. Etableringen i Växjö är efterfrågad av många och vi är glada att den nu är på plats”, säger Ulrika Drotz-Molin, VD på KVD.

KVDs anläggning ligger på Erik Norbergs väg 5 och drivs av bilverkstaden Växjö Mekaniska. Där har de haft sin verksamhet på Norremark i ungefär ett år och befinner sig nu i ett expansivt skede.

”Vi ser stor potential att fler köpare och säljare ska hitta till oss i Växjö med omnejd. Att sälja och köpa begagnade fordon ska vara smidigt och man ska som köpare känna sig trygg i att veta skicket på det man köper och som säljare veta att man får rätt betalt utan att själv lägga ner mycket tid och administration på försäljningen. Vår tjänst uppfyller bådadera”, säger Ulrika Drotz-Molin.

Jessica Malmgren
PR- och informationsansvarig
Direkt +4631-3898889
Mobil  +46700898889