Kvik satsar på garderober

Nu presenterar danska kökstillverkaren Kvik en rad spännande nyheter inom garderober. Garderoberna presenteras i en ny katalog för garderobslösningar, som kan hämtas i någon av Kviks 29 svenska butiker.

Det danska företaget Kvik är mest känt för sina kök, men garderober och skjutdörrar har alltid varit en del av sortimentet. Nu sätter Kvik extra fokus på garderoberna, bland annat genom att ge ut en katalog fylld av inspiration och goda råd för smarta förvaringslösningar. Garderobsinredningar i ännu fler färger Kviks sortiment av skjutdörrar omfattar serierna Basic, Comfort och De Luxe. Basic är skjutdörrar i fasta mått med en enkel och överskådlig inredning, för alla som behöver en billig och smart förvaringslösning. Comfort och De Luxe är skjutdörrar efter individuella mått, gjorda med sinne för små detaljer och med stilfull design. Alla Kviks garderobssystem har inredning med hyllor i 16 mm melamin. En nyhet är att det också går att få lite kraftigare hyllplan i 19 mm, i färgerna vit eller ek. En mer gedigen inredning gör att garderoben känns extra lyxig och påkostad. En annan nyhet är att De Luxe serien nu kan fås med profiler i svart, vit eller aluminium. Valet av färger och profiler ger garderoben karaktär och personlighet, och en elegant finish. Helt ny inredningslösning Kvik lanserar nu också ett genomtänkt inredningssystem till garderoben – Kvik Ordine. Systemet gör det enkelt att sätta in de olika delarna i ramar, till exempel skohyllor, trådkorgar och tvättpåsar. Systemet är fullt utdragbart, vilket ger en komplett överblick över garderobsinnehållet. Ordine har färgerna vitt, antracitgrå och obehandlad ek, vilket ger ett läckert och exklusivt uttryck. Ordine passar i alla Kviks garderober och är klassisk dansk design, med solida material ned i minsta detalj. – Det är de små detaljerna som gör garderoben både personlig och praktisk. För den som har en garderob full av accessoarer, bälten, sjalar, och sockor i alla regnbågens färger, är Kviks solida trälådor i ek en både praktisk och snygg lösning. Lådorna finns i många olika storlekar och matchar de andra materialen i Ordine, säger Marlene Hougaard, designer på Kvik. Goda råd till inredningen Hur garderoben ska se ut är till stor del en fråga om behov, tycke och smak. Den som planerar att köpa en garderob kan börja med att fundera över vad garderoben ska användas till, var den ska stå och vem som ska använda den. – Den som gillar skjutdörrar ska gärna välja två eller fyra dörrar. Det ger bästa möjliga tillgänglighet till innehållet. Och den som ska behandla väggar eller golv bör göra det innan garderoben installeras eftersom de områdena troligen kommer att bli synliga när garderoben har installerats, säger Marlene Hougaard. Den garderobskatalogen från Kvik finns gratis i alla Kvikbutiker. Lista över butiker finns på www.kvik.se Kvik fakta • Kvik är ett danskt köksföretag med huvudkontor i Vibjerg, Danmark • Kvik är en del av Svenska Ballingslöv Int. AB. Ballingslöv är ett ledande bolag inom kök och badrum i Skandinavien och Storbritannien. • Kvik säljer kök, badrum och garderober främst genom franschise-butiker. Under 2008 hade Kvik en omsättning på över 902 miljoner danska kronor. • Kvik har för närvarande 118 butiker i länderna Danmark, Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Belgien och Spanien. Bilder som bifogas 1. De Luxe serien från Kvik finns nu med vit, svart eller aluminiumprofil. 2. Garderobsserierna Basic, Comfort och De Luxe har nu inredning med hyllplan på 19 mm. 3. Kvik Ordine är ett nytt inredningssystem som passar alla garderoberna. För mer information kontakta gärna: Marlene Hougaard, Kvik A/S. Telefon: +45 2098 4486, E-post: mh@kvik.dk Jacob Mortensen, PR & Communication, Kvik A/S. Telefon: +45 2098 4437. E-post: jkm@kvik.dk