Kvik tar innovativa vitvaror från Neff till Skandinavien

Report this content

Det danska köksföretaget Kvik är först i Skandinavien med att introducera varumärket Neff –innovativa vitvaror för matlagningsentusiaster.

Det tyska varumärket Neff kommer nu på butikshyllorna i alla Kvikk-butiker i Skandinavien. Neff ägs av Siemenskoncernen och är ett väletablerat varumärke som har funnits i mer än 130 år. Märket är känt för vitvaror med stilren design, som också har väl genomtänkta funktioner. Produkterna är utvecklade för att passa riktiga matlagingsentusiaster.

Från den 1 september kommer Neff-produkter att finnas tillgängliga i alla Kvik-butiker i Danmark, Sverige, Norge och Finland.

Unik ugn ger mer plats i köket

Vi har redan ett stort sortiment av Siemens-proukter på hyllorna, som nu kompletteras med Neff vitvaror. Medan Siemens är känt för minimalistiska vitvaror som är enkla att använda, gör Neff produkter som bjuder in användaren till stora köksupplevelser, säger Andrew Long, kategorichef på Kvik. Han fortsätter:

Men det betyder inte att det kompromissas med design och uttryck. Neff förenar enkelhet och stilfull design med en hög grad av funktionalitet. Det syns till exempel på ugnen Slide and Hide, där luckan skjuts in under ugnen när den öppnas. Det ger mer plats i köket och är helt unikt på marknaden.

Prisad design

Med Neff utvidgar Kvik vitvarusortimentet och får samtidigt ett nytt varumärke på hyllorna som har blivit känt för sina innovativa lösningar, och bland annat hedrats med det internationella priset Red Dot Design Award.

Med Neff i sortimentet stärks vår ambition att erbjuda ett komplett sortiment av vitvaror – oavsett vad kunden är ute efter. Det är naturligtvis också roligt att vi samtidigt är med och introducera ett nytt varumärke i Skandinavien, säger Andrew Long.

För ytterligare information kontakta gärna:
Andrew Long, Kvik A/S, tfn: +45 41 21 89 09. e-post: alo@kvik.dk

Jacob Mortensen, PR & Communication Kvik A/S, tfn +45 20 98 44 3, e-post: jkm@kvik.dk

Bilder som bifogas:

1. Ugnen Slide and Hide är en av nyheterna från Neff som börjar säljas i alla Kvik-butiker i september. Luckan skjuts in helt under ugnen när den öppnas, vilket ger mer plats i köket.

Taggar: