• Kvik/

Nya kökskatalogen för 2011 är här: Ännu mer design för pengarna hos Kvik 2011

I slutet av december släpper Kvik sin nya katalog för 2011, fylld av moderiktig dansk design till låga priser. 2011 års köksdesign präglas av naturliga material och färgval, med en rå och naturtrogen look. Till detta kommer fem nya luckor i Kviks sortiment. Hos Kvik behöver ingen vänta på att få köksdrömmen uppfylld, eftersom storsäljarna alltid finns på lager i butik.

December månad går i julens tecken, och Kvik deltar i glädjen genom att skicka ut den nya katalogen i slutet av december. Den är fylld av de senaste trenderna inom kök, bad och garderob, med underbara bilder av inspirerande inredningar. Dansk design när den är som bäst, med andra ord.

Den nya katalogen är tryckt i ett nytt och mer läsarvänligt magasinformat, som ger de bästa förutsättningarna  för att visa upp Kviks miljöer inom kök, bad och garderober. Genom katalogen kan blivande kunder låta sig inspireras och bilda sig en uppfattning om hur det egna hemmet kan förändras.

Fokus på en rå och naturlig look
Katalogen bjuder i år på flera spännande nyheter, bland annat fem nya luckor i sortimentet. En genomgående trend i katalogen för 2011 är de naturliga materialen och färgvalen. Kvik vidareutvecklar därmed trenden från de senaste åren, med en rå och naturtrogen look som en spännande kontrast till rena och blanka ytor.

Även om naturen har flyttat in i köket som en viktig trend inför 2011, finns det fortfarande plats för de stilfulla, ljusa kösinredningarna. I slutet av 2010 lanserade Kvik den mjuka färgen Crema till luckorna Mirto och Rimini. Medan Mirto Crema är en minimalistisk lucka som passar till i stort sett alla stilar, är Rimini Crema en klassisk lucka för den som drömmer om ett äkta lantkök.

Med katalogen för 2011 visar Kvik återigen att stilfulla kök, badrum och garderober i välgjord dansk design inte behöver kosta en förmögenhet. Den nya katalogen kan hämtas i alla Kvik-butiker från slutet av december.

För ytterligare information kontakta gärna:
Jacob K. Mortensen,
PR & Communication Kvik A/S, tfn +45 20 98 44 3, e-post: jkm@kvik.dk

Bilder som bifogas:

Foto 1: Mirto Crema är en av nyheterna i den nya Kvik-katalogen som kommer ut i slutet av december.