Nytt all-inclusive kök från Kvik

Förra året presenterade danska Kvik ett all-inclusive kök för 31 000 kronor, och det billiga priset skakade om hela köksmarknaden. Nu kommer Kvik med ett nytt all-inclusive kök för 14 000 kronor. Det nya köket bekräftar Kviks position som ledande leverantör av designade lågpriskök och säljs i butiker i hela landet den 6 och 7 februari.

I början av 2009, när finanskrisen sänkte sin skugga över år av lyxkonsumtion, presenterade det danska köksföretaget Kvik ett all-inclusive kök på den svenska marknaden för 31 000 kronor. Nu är Kvik tillbaka med ännu ett all-inclusive kök, för bara 14 000 kronor inklusive vitvaror. Köket säljs i alla Kvik-butiker i Sverige den 6 och 7 februari. Konkurrenterna försöker matcha låga priser – På en marknad med hård konkurrens är det viktigt för oss att stärka vår position som leverantörer av lågpriskök. Därför kommer nu vårt all-inclusive kök för 14 000 kronor inklusive vitvaror. Vi gör den här kampanjen för att visa att alla har råd med ett häftigt kök, säger Kviks vd Carsten B. Andersen. – När vi släppte vårt all-inclusive kök för 31 000 kronor förra året började våra konkurrenter att grubbla över hur vi kunde vara så billiga och hur de skulle kunna matcha våra priser. Vi hoppas att det kan bli så nu igen, så att vi kan fokusera vår energi på att sälja fler kök, säger Carsten B. Andersen. Design och pris går hand i hand Enligt Kviks vd är den offensiva hållningen en följd av bolagets grundläggande uppdrag att sälja moderna kök till överraskande låga priser. – Under den ekonomiska boomen handlade allt i vår bransch om design och speciella lösningar, men priset var oviktigt. För vårt affärskoncept handlat det nu om att kommunicera klart och tydligt att design och pris går hand i hand hos oss på Kvik. När vi lanserar en sådan här kampanj handlar det om att förändra prisuppfattningen hos konsumenterna, säger Carsten B. Andersen. Kviks All inclusive kök för 14 000 kronor säljs i Kviks butiker över hela landet den 6 och 7 februari, eller så länge lagret räcker. För mer information kontakta gärna: Carsten B. Andersen, vd Kvik A/S. Telefon: +45 2098 4477. Jacob Mortensen, PR & Communication, Kvik A/S. Telefon: +45 2098 4437. E-post: jkm@kvik.dk Bifogade bilder: 1. Kvik släpper ett all-inclusive kök för 14 000 kronor. Köket säljs i Kviks butiker över hela landet den 6 och 7 februari, eller så länge lagret räcker. 2. Carsten B. Andersen, vd Kvik CEO, vill med det här skicka ett budskap till marknaden att god design och låga priser går att kombinera.