Uppdaterad badrumsdesign för Kvik 2012

Report this content

Nu kommer Kviks nya katalog för 2012 – full med inspiration för att fylla kök- och badrumsdrömmar. I år finns särskilt många nyheter på badrumssidan. Katalogen ligger laddad med årets nyheter i alla Kviks butiker runt om i landet.

Förutom att årets katalog som vanligt bjuder på en rad nyheter för den som drömmer om ett nytt kök till ett överkomligt pris, är den också laddad med en hel del badrumscharm. Bland annat har flera av Kviks badrum fått en uppdaterad design.

Eleganta kurvor

De nya badrumsserierna genomsyras av en design som ger en gradvis övergång mellan material och ytor. Det är särskilt tydligt när det gäller badrummet Mano, där Kviks stora Core handfat är format för att ge en känsla av att röra sig i gränslandet mellan handfat och bänk. Dessutom kan handfatet placeras hängande fritt på väggen eller ovanpå ett skåp.

Starka kontraster

Årets nyheter på badrumssidan bjuder också på starka kontraster mellan mjuka ytor och naturligt råa former och ruffa material. Ett exempel på det är badrummet Fico. Fico är enkelt, funktionellt och rent i sin stil – allt på samma gång. Kombinatinen av den lätta trästrukturen och den sofistikerade svarta bänkskivan ger harmoni och lugn i rummet.

Badrummet Rimini är ännu ett exempel som visar att Kvik har jobbat intenstivt med att skapa överraskande och vackra uttryck. Rimini har ingått i Kviks sortiment ett antal år, men inför 2012 har designen på Rimini utvecklats vidare med bland annat en vacker nytolkning av den klassiska pilastern mellan skåpen. Bänkskivan är också en tvättäkta nyhet, tillverkad i hållbart bambuträ som skiktlimmats för att ge vackra naturliga ränder i skivans framkant.

Romantisk stil på köksnyheter

Riminiseriens romantiska stil reflekterar också 2012 års köksnyheter. Rimini är Kviks allra populäraste lantkök och har – likt badrumsserien – vidareutvecklats med en vacker nytolkning av de klassiska pilastrarna mellan skåpen. Bänkskivans solida mörka ek fulländar kökets kontrast.

Kviks katalog för  2012 finns att få tag i på alla Kviks butiker utan kostnad. Det går också bra att lära mer om Kviks sortiment och hitta inspiration på Kviks hemsida www.kvik.com

För mer information, kontakta gärna:
Jacob Mortensen, Kvik A/S., tfn +45 20984437, e-post jkm@kvik.dk

Bildtexter

Mano Square, Fico och Rimin tillhör nyheterna i badrumssortimentet i 2012 års katalog. Dessutom har designen på lantköket Rimini utvecklats med nya vackra detaljer. Kontrasterna är ännu tydligare än tidigare i designen, vilket sätter tonen på Kviks bad och kök år 2012.