BBVA vinner pris för bästa IR-webbplats

Report this content

BBVAs IR-webbplats, designad av KWD/Hallvarsson & Halvarsson, har fått utmärkelsen Gold Stevie® Award av International Business Awards för bästa IR-webbplats 2012.

Webbplatsen lanserades tidigare i år med syftet att ge företagets aktieägare och investerare snabbast möjliga service. KWD och Hallvarsson & Halvarsson utvecklade tillsammans med BBVA den grafiska designen och utformade också innehållsstrukturen.

"Både vi och BBVA är mycket glada för utmärkelsen. Det är ett kvitto för ett gediget arbete, som fortsätter även efter detta. Genom den nya webbplatsen finns en ny plattform som bidrar till förbättrad kommunikation med målgrupperna." säger Staffan Lindgren, ansvarig för KWD International.

Även utsedd till bäst förbättrade IR-webbplats

BBVA's IR-webbplats belönades även tidigare i år av IR Global Rankings som bäst förbättrade IR-webbplats.

Om International Business Awards

The International Business Awards är ett av världens främsta program för företagsutmärkelser i en rad olika kategorier, från kommunikation och marknadsföring till ledarskap. Mer information och förteckningar över tidigare vinnare finns på www.StevieAwards.com/IBA.

BBVA IR webbplats:

Nominerade till Stevie Awards:

IR Global Rankings 2012:

Hallvarsson & Halvarsson

KWD

Staffan Lindgren
Managing Director International, KWD
+46 8 407 22 12
staffan.lindgren@kw-digital.com

Helena Wennergren
Senior Partner, Hallvarsson & Halvarsson
helena.wennergren@halvarsson.se

Om KWD

KWD är en division inom King Worldwide – det ledande globala företaget inom financial communications och stakeholder management med över 1000 kunder och 900 anställda som arbetar i New York, Chicago, London, Stockholm, Madrid, Moscow, Dubai, Hong Kong and Taipei. För mer information om KWD vänligen besök vår hemsida: www.kw-digital.com or www.king-worldwide.com.

Om Hallvarsson & Halvarsson

Hallvarsson & Halvarsson (www.halvarsson.se) stödjer företag och organisationer genom att utveckla och erbjuda kommunikationstjänster som bygger insikt och förtroende. H&H har över 100 medarbetare och arbetar med strategisk kommunikationsrådgivning inom finansiell kommunikation, medierådgivning, krishantering, investerarrelationer, webbrådgivning, CSR samt Public Affairs. Hallvarsson & Halvarsson är en del av King Worldwide, en ledande global rådgivare inom stakeholder management och finansiell kommunikation (www.king-worldwide.com).