600 000 A4-utskrifter utan trumbyte

KYOCERA fortsätter sin nordiska offensiv och presenterar nu nästa generation multifunktionsskrivare i TASKalfa-serien. Det handlar om sju nyutvecklade MFP:er för snabba utskrifter, fyra för färg och tre för svartvita utskrifter. De nya multifunktionsskrivarna kännetecknas av låga ägarkostnader, KYOCERAs Long life-teknologi, halverad strömförbrukning och minimal miljöpåverkan.

– De nya multifunktionsskrivarna vänder sig till företag som ställer höga krav på såväl kvalitet och funktion som på användarvänlighet, säger Tommy Johansson, nordisk produktchef på KYOCERA Document Solutions.

Ett annat krav som idag ställs på multifunktionsskrivare i moderna kontorsmiljöer är att de enkelt ska kunna anpassas till företagets IT-lösning.

– Vår mjukvaruplattform, HyPAS, gör det möjligt att enkelt skräddarsy varje TASKalfa-enhet så att den passar användarens behov, säger Tommy Johansson.

Mjukvaruplattformens gränssnitt förenklar integrationen med affärsapplikationer som dokumenthanteringssystem (DMS) och inskanningslösningar.

Long Life-teknik bra för miljön
De nya multifunktionsskrivarnas långa livslängd, låga strömförbrukning och låga totala driftskostnader är ett direkt resultat av KYOCERAs kunskap om keramiska material och prioritet gällande miljöansvar.

– Företagets ECOSYS-teknik borgar för produkter med minimal miljöpåverkan, hög tillförlitlighet och mycket låga totala ägarkostnader (**TCO-värden), säger Tommy Johansson.

Strömförbrukningen (*TEC-värdet) har halverats och trummorna i nya TASKalfa-serien klarar hela 600 000 utskrifter innan det är dags för byte. Den långa livslängden är ett resultat av KYOCERAs mångåriga kunskap om keramiska material.

Användarvänlig med hög kapacitet
En ny pekskärm i 4-färg med "touch och svep"-funktion som liknar den i smarta telefoner gör det enkelt att använda de nya TASKalfa-multifunktionsskrivarna. Fyra integrerade USB-portar möjliggör anslutning av ytterligare enheter som kortläsare, USB-tangentbord eller USB-minne.

– Möjligheterna för mobila utskrifter har också utvecklats, säger Tommy Johansson. Det är till exempel möjligt att skriva ut e-postbilagor från mobilen.

Färgutskrifter av högsta kvalitet
Sex olika färgsimuleringar finns förinstallerade vilket gör att KYOCERAs nya TASKalfa-skrivare för färgutskrifter kan anpassas efter kundens krav och önskemål gällande utskrifternas färgåtergivning.

De nya TASKalfa-multifunktionsskrivarna är framtagna för större företag och för arbetsgrupper med mellan 10 till 30 användare.

Fakta

• De fyra nyutvecklade multifunktionsskrivarna för 4-färg i TASKalfa-serien heter TASKalfa 3051ci​​, 3551ci, 4551ci och 5551ci
  • De tre nyutvecklade TASKalfa- multifunktionsskrivarna för svartvita utskrifter heter TASKalfa 3501i, 4501i och 5501i
  • Papperskapacitet upp till 7 650 ark på upp till 300 g/m2
  • Efterbehandlingsmöjligheter som häftning, hålslagning och trifoldbroschyrer
  • Utskriftshastigheter från 30 till 55 utskrifter per minut, första kopian redan efter 4,5 sekund
  • Pappersformat, A6 till A3+ (140 x 182 millimeter till 305 x 457 millimeter) och banderollpapper upp till 1 200 millimeter hanteras av de nya multifunktionsskrivarna
  • Möjligt att skriva ut anpassade pappersstorlekar från skrivarens standardkassett, från A6 till A3+ (140 x 182 millimeter till 305 x 457 millimeter)
  • Användarvänlig design som också förenklar arbetet vid service
  • TASKalfa-serien för 4-färg kan uppgraderas till att inkludera en EFI Fiery- controller. Innebär anpassning för utskrifter med professionell färghantering
  • Uppfyller de senaste säkerhetsstandarderna som finns idag
  • Den nya TASKalfa-serien är utrustad med IP-sec och PDF-kryptering som standard
  • Hela 140 nya funktioner jämfört med föregångaren

*TEC-värde (Typical Electricity Consumption) – strömförbrukning
**TCO, Total Cost of Ownership

För mer information, kontakta:
Carl Ghatan
Country Manager Sweden

KYOCERA Document Solutions Nordic AB
Adress: Box 1273, 164 29  Kista
Tel. 070 587 05 11
E-post: carl.ghatan@dnr.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.se

Kontakt PR-byrå:
Magnus Deutgen
E-post: magnus.deutgen@informedia.se

KYOCERA Document Solutions är ett av världens ledande företag inom dokumentlösningar för kontor. I företagets produktsortiment ingår skrivare och multifunktionsprodukter som erbjuder avancerade och miljöanpassade dokumentlösningar. De flesta av företagets produkter är Svanenmärkta.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB har sitt nordiska huvudkontor i Kista och är ett helägt dotterbolag till KYOCERA Corporation. Moderbolaget är ledande tillverkare av högteknologisk keramik, elektroniska komponenter, solceller och elektronisk kontorsutrustning.

Huvudkontoret ligger i Kyoto i Japan. Antalet anställda är 71 645 i över 30 länder.

Fakta om dokumentlösningar och MDS
KYOCERA Document Solutions fokuserar på systemlösningar som garanterar en optimal integrering av skrivare och flerfunktionsenheter i den befintliga IT-miljön. De aktuella systemen ger enkla, mer effektiva och ekonomiska lösningar. Med KYOCERA Managed Document Services (MDS) kan utskriftshanteringen optimeras. MDS-funktionen ger fördelar som minskade kostnader, minskad miljöpåverkan och ökad säkerhet.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB är huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet
Från och med den 1 september 2011 är KYOCERA huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet. Avtalet innefattar samarbete med alla nio landslagen; Tre Kronor, Damkronorna, Team 20 (Juniorkronorna), Team 19, Team 18 (Småkronorna), Team 17, Team 16, Damlandslaget U18 samt Inlinelandslaget.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Tommy Johansson, nordisk produktchef på KYOCERA Document Solutions.