KYOCERA växer snabbast på den svenska marknaden

KYOCERA Document Solutions nära dubblerar sin försäljning under första halvåret i år jämfört med samma period 2011. KYOCERA står därmed för den största ökning inom branschen multifunktionsskrivare (MFP) och skrivare. Satsningen på den svenska marknaden har gett ett tydligt resultat och KYOCERAs marknadsandel har vuxit från dryga fem till drygt nio procent.

KYOCERA storsatsar i Sverige sedan ett drygt år tillbaka. Satsningen har omfattat ett ökat fokus på försäljning och en rad viktiga rekryteringar för att stärka företagets kompetenser. Ökningen visar också att KYOCERAs produkter klarar kundernas högt ställda krav gällande funktionalitet, livslängd, miljö och låga totalkostnader. Unikt för KYOCERA är kunskapen om de keramiska material, som är basen i deras hållbara skrivartrummor. Mest ökar företagets försäljning inom segmentet MFP för svart/vita A4-utskrifter där försäljningsökningen nästan sexdubblats.

–     Vi är självklart nöjda nu när vi ser resultaten av vår satsning, säger Carl M. Ghatan, Sverigechef på KYOCERA Document Solutions. Vi ökar inom alla segment på marknaden där vi finns representerat och det är vi förstås väldigt stolta för.

Framgångsrik filosofi
En annan bidragande orsak till det goda resultatet är Kyoceras företagsfilosofi som grundlades av Kazou Inamori. Den handlar helt enkelt om att driva ett företag som varje anställd är stolt över att arbeta på.

– Vi inspireras och drivs framåt av den starka andan som finns inom företaget sedan långt tillbaka som bygger på att vi är ett starkt lag som arbetar tillsammans, säger Carl M. Ghatan. Nu siktar vi framåt, mot nya framgångar.

För mer information, kontakta:

Carl Ghatan
Sverigechef

KYOCERA Document Solutions Nordic AB
Adress: Box 1273, 164 29  Kista

Tel. 070 587 05 11
E-post: carl.ghatan@dnr.kyocera.com

Bo Gustavsson
Nordic Marketing Manager
KYOCERA Document Solutions Nordic AB
E-post: bo.gustavsson@dnr.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.se

Om KYOCERA Document Solutions
KYOCERA Document Solutions är ett av världens ledande företag inom dokumentlösningar för kontor. I företagets produktsortiment ingår skrivare och multifunktionsprodukter som erbjuder avancerade och miljöanpassade dokumentlösningar. De flesta av företagets produkter är Svanenmärkta.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB har sitt nordiska huvudkontor i Kista och är ett helägt dotterbolag till KYOCERA Corporation. Moderbolaget är ledande tillverkare av högteknologisk keramik, elektroniska komponenter, solceller och elektronisk kontorsutrustning.

Huvudkontoret ligger i Kyoto i Japan. Antalet anställda är 66 000 i över 30 länder. KYOCERA Corporation rankas som nummer 604 på Forbes magasins 2011 ”Global 2000” lista över världens största börsnoterade bolag.

Fakta om dokumentlösningar och MDS
KYOCERA Document Solutions fokuserar på systemlösningar som garanterar en optimal integrering av skrivare och flerfunktionsenheter i den befintliga IT-miljön. De aktuella systemen ger enkla, mer effektiva och ekonomiska lösningar. Med KYOCERA Managed Document Services (MDS) kan utskriftshanteringen optimeras. MDS-funktionen ger fördelar som minskade kostnader, minskad miljöpåverkan och ökad säkerhet.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB är huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet
Från och med den 1 september 2011 är KYOCERA huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet. Avtalet innefattar samarbete med alla nio landslagen; Tre Kronor, Damkronorna, Team 20 (Juniorkronorna), Team 19, Team 18 (Småkronorna), Team 17, Team 16, Damlandslaget U18 samt Inlinelandslaget.

Taggar: