KYOCERAs nya skrivarserie tilldelas prestigefylld designutmärkelse

KYOCERAs nya skrivareserie, med ECOSYS FS-4300DN i spetsen, har tilldelats utmärkelsen iF product design award 2013 i en av världens främsta designtävlingar. Den smidiga formen och eleganta designen som gör skrivaren lättplacerade i alla typer av kontorsmiljöer var egenskaper som juryn framhöll i sin motivation.

Skrivarna är, trots avancerad teknik, enkla att använda tack vare detaljer som den nya tydliga och användarvänliga panel som tidigare bara fanns i företagets multifunktionsprodukter. Panelen var en också en detalj som uppmärksammades av juryn.

–     Vi är förstås både stolta och glada över den fina utmärkelsen, säger Bo Gustavsson, nordisk marknadschef på KYOCERA Document Solutions. Design finns alltid med som en viktig punkt när nya produkter utvecklas. Att vi nu kan märka vår nya generation nätverksskrivare med iF logotypen är en bekräftelse på att vi gör rätt.

I över 50 år har iF product design award varit en internationellt erkänd märkning för prisbelönt design. Produkterna som uppmärksammas av iF Design, utvärderas inte bara för originalitet och innovation i design utan även för enkel användning och kvalitet.

Nya ECOSYS-serien
Den nya skrivarserien är en del av KYOCERAs respekterade ECOSYS sortiment. I serien ingår, förutom KYOCERA ECOSYS FS-4300DN, även skrivarna FS-4200DN, FS-4100DN.

För mer information om den nya skrivargenerationen, klicka på denna länk: 500 000 utskrifter med KYOCERAs nya skrivare

OM iF Design
iF Design är ett av de mest prestigefyllda internationella designpriserna, med en jury bestående av ledande designexperter från hela världen. Bakom iF Design står iF International Forum Design GmbH i Hannover, Tyskland. Designtävlingen har pågått sedan 1953 och lockar företag från hela världen. Utmärkelser delas ut i fyra olika kategorier, produkt, kommunikation, material och förpackning.

För mer information, kontakta:
Carl Ghatan
Sverigechef

KYOCERA Document Solutions Nordic AB
Adress: Box 1273, 164 29  Kista
Tel. 070 587 05 11
E-post: carl.ghatan@dnr.kyocera.com

Bo Gustavsson
Nordisk marknadschef
KYOCERA Document Solutions Nordic AB
E-post: bo.gustavsson@dnr.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.se

KYOCERA Document Solutions är ett av världens ledande företag inom dokumentlösningar för kontor. I företagets produktsortiment ingår skrivare och multifunktionsprodukter som erbjuder avancerade och miljöanpassade dokumentlösningar. De flesta av företagets produkter är Svanenmärkta.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB har sitt nordiska huvudkontor i Kista och är ett helägt dotterbolag till KYOCERA Corporation. Moderbolaget är ledande tillverkare av högteknologisk keramik, elektroniska komponenter, solceller och elektronisk kontorsutrustning.

Huvudkontoret ligger i Kyoto i Japan. Antalet anställda är 66 000 i över 30 länder. KYOCERA Corporation rankas som nummer 604 på Forbes magasins 2011 ”Global 2000” lista över världens största börsnoterade bolag.

Fakta om dokumentlösningar och MDS
KYOCERA Document Solutions fokuserar på systemlösningar som garanterar en optimal integrering av skrivare och flerfunktionsenheter i den befintliga IT-miljön. De aktuella systemen ger enkla, mer effektiva och ekonomiska lösningar. Med KYOCERA Managed Document Services (MDS) kan utskriftshanteringen optimeras. MDS-funktionen ger fördelar som minskade kostnader, minskad miljöpåverkan och ökad säkerhet.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB är huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet
Från och med den 1 september 2011 är KYOCERA huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet. Avtalet innefattar samarbete med alla nio landslagen; Tre Kronor, Damkronorna, Team 20 (Juniorkronorna), Team 19, Team 18 (Småkronorna), Team 17, Team 16, Damlandslaget U18 samt Inlinelandslaget.

Taggar: