Lundbergs Bokslutskommuniké 2019

Report this content
  • Substansvärdet efter uppskjuten skatt uppgick den 31 december 2019 till 96,3 mdkr (388 kronor per aktie) jämfört med 71,4 mdkr (288 kronor per aktie) den 31 december 2018. Den 18 februari 2020 var motsvarande värde 102,6 mdkr (414 kronor per aktie).
  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 21 655 mnkr (20 219).
  • Det redovisade värdet på Holmens skogstillgångar per den 31 december 2019 ökade med 22 134 mnkr till 41 345 mnkr till följd av att tillgångarna redovisas beräknat utifrån transaktionspriser. Av ökningen redovisas 9 079 mnkr i rörelseresultatet och 13 055 mnkr i övrigt totalresultat.
  • Resultat efter finansiella poster blev 23 335 mnkr (8 230). Resultat efter finansiella poster exklusive orealiserade värdeförändringar och ned-skrivningar uppgick till 9 760 mnkr (3 445).
  • Koncernens resultat efter skatt blev 19 535 mnkr (7 483) varav hänförligt till innehav utan bestämmande inflytande 7 607 mnkr (3 893).
  • Resultat per aktie hänförligt till moderbolagets aktieägare uppgick till 48,09 kronor (14,48).
  • Utdelningen föreslås höjas till 3,40 kronor (3,20) per aktie.

Denna information är sådan information som L E Lundbergföretagen AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom den ovan angivna CFOs försorg, för offentliggörande den 20 februari 2020 klockan 13:00 CET.

L E Lundbergföretagen AB
+46 8-463 06 00