Lundbergs substansvärde per den 3 april 2023

I sitt tal vid L E Lundbergföretagens årsstämma den 5 april kommer VD Fredrik Lundberg redovisa ett beräknat substansvärde efter uppskjuten skatt per den 3 april 2023 på 498 kronor per aktie, att jämföra med 480 kronor per aktie den 31 december 2022.

Fastighets AB L E Lundberg har, i ovan, värderats till sitt substansvärde per den 31 december 2022 med tillägg för gjorda investeringar 2023.

Lundbergs årsstämma äger rum imorgon, onsdagen den 5 april klockan 14.00 på Grand Hôtel, Stockholm.

Stockholm den 4 april 2023

Denna information är sådan som L E Lundbergföretagen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom CFO Lars Johanssons försorg, för offentliggörande den 4 april 2023 klockan 07.30.

Lundbergs är ett investeringsföretag som genom att vara långsiktig och aktiv ägare förvaltar och utvecklar ett antal företag. I tillgångsportföljen finns den helägda rörelsen Lundbergs Fastigheter, de börsnoterade dotterföretagen Holmen och Hufvudstaden liksom intressebolagen Husqvarna, Industrivärden och Indutrade. Lundbergs har också betydande aktieinnehav i Alleima, Handelsbanken, Sandvik och Skanska.