PRESSMEDDELANDE FRÅN L E LUNDBERGFÖRETAGEN AB

Report this content

Ulf Lundahl, vice VD i L E Lundbergföretagen AB, lämnar sin anställning i bolaget.

Ulf Lundahl har varit vice VD i 10 år och slutar nu för att ägna sig åt egen verksamhet. Ulf är sedan många år styrelseledamot i flera bolag där Lundbergs är stora aktieägare och kvarstår i denna roll i Holmen och Indutrade.

-          Ulf Lundahl har tillfört betydande erfarenhet och kompetens i Lundbergs och i flera av våra innehavsbolag. Jag önskar honom lycka till i framtiden när han nu får en friare roll, säger VD Fredrik Lundberg.

-          Alltsedan jag 1992 fick uppdraget som VD för Östgöta Enskilda Bank har jag haft en stark relation till Lundbergs. När jag nu söker en roll som ger möjlighet till större frihetsgrader både privat och professionellt, är jag glad för att genom fortsatta styrelseuppdrag i Holmen och Indutrade bibehålla kontakten med Lundbergs, säger Ulf Lundahl.

Vice VD i L E Lundbergföretagen AB är fortsatt Claes Boustedt, som också är VD i L E Lundberg Kapitalförvaltning AB.

Stockholm den 3 februari 2014

L E LUNDBERGFÖRETAGEN AB (publ)

Eventuella frågor besvaras av
Fredrik Lundberg, 08-463 06 15
Ulf Lundahl, 0708-20 46 48

Informationen är sådan som L E Lundbergföretagen AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande den 3 februari 2014 kl 15.00.