• L'OR/

EXKLUSIVA ESPRESSOKAPSLAR TILL NESPRESSOMASKINEN®* — NU I DIN MATAFFÄR

Report this content

En glad nyhet för alla espressoälskare är att det franska premiumvarumärket L’OR, som betyder guld, kommer till Sverige. L’OR:s exklusiva espressokapslar är speciellt framtagna för att passa i Nespressomaskinen®*. Kapslarna, som finns i sex olika smaker, säljs i dagligvaruhandeln från och med vecka 33.

L’OR – FÖRST MED ALUMINIUMKAPSLAR I DAGLIGVARUHANDELN
L’OR:s espressokapslar är tillverkade i förpackningsmaterialet aluminium för att bevara aromen och den intensiva smaken från kaffebönorna. Resultatet är en fyllig och smakrik espresso med len crema från den allra första droppen som bryggs. En god nyhet för den kvalitetsmedvetne konsumenten är också att L’OR:s aluminiumkapslar säljs i dagligvaruhandeln, vilket gör dem tillgängliga för fler. L’OR:s aluminiumkapslar kan efter användning återvinnas precis som de är i FTIs återvinningsstationer. Espressokapslarna finns i butik från och med vecka 33 och rekommenderat pris är 29,90 kr för 10 kapslar.

”Genom att sälja vårt kaffe i mataffären demokratiserar vi och gör det enkelt för konsumenten att njuta av ett riktigt gott och exklusivt premiumkaffe varje dag”, säger Louise Edström, Brand Manager på JACOBS DOUWE EGBERTS i Sverige.

ÄLSKADE KAFFE
Svenskar konsumerar näst mest kaffe i hela världen. Under ett år dricker den genomsnittliga svensken 3,2 koppar om dagen, vilket motsvarar nio kilo kaffe per person och år[1]. Även i andra delar av världen dricks det mycket kaffe. Den globala kaffemarknaden har vuxit med 46 % sedan 2010 och omsätter idag omkring 68 miljarder euro. Varje dag konsumeras 2,7 miljarder koppar kaffe världen över. Den ökade kaffekonsumtionen gör också att allt fler efterfrågar ett kaffe av hög kvalitet.

Riktigt gott kaffe börjar med bra bönor. L’OR:s espressoblandningar består av noga utvalda bönor, från några av världens främsta kafferegioner, som odlats och skördats med hänsyn till både människor och klimat. Blandningarna består av 100 % UTZ-certifierade kaffebönor[2] och är framtagna av professionella blenders. Kaffet har sedan rostats långsamt för att extrahera den finaste aromen ur varje böna – allt för att kaffet ska hålla högsta kvalitet.

”L’OR:s kapslar är framtagna för kaffeälskare som ställer höga krav på sitt kaffe och vet hur en riktigt bra espresso ska smaka. Därför använder vi endast noga utvalda bönor som hanteras med kärlek, stor respekt och noggrannhet under hela processen. Vi tar kaffe på största allvar”, förklarar Louise.

L’OR:S SMAKGARANTI
L’OR:s espressokapslar finns i sex olika smaker med varierande styrka och intensitet. Var och en av dem är speciellt utvalda för att passa våra nordiska smakpreferenser. Ristretto 11 är stark och uttrycksfull, Supremo 10 är kryddig och kraftfull, Forza 9 är intensiv och eldig, Spelendente 7 är frisk och balanserad, Mattinata 5 är pigg och aromatisk och Profondo 8 är intensiv och kryddig. De olika blandningarna har testats och utvärderats av en smakpanel. För alla nyfikna som vill testa kapslarna erbjuder L’OR en smakgaranti under de första lanseringsmånaderna där den som inte är nöjd får pengarna tillbaka.

FÖR MER INFORMATION, HÖGUPPLÖSTA BILDER ELLER PRODUKTPROVER, KONTAKTA:
Nena Javadian, nena.j@kellyandpling.com, 0735 71 14 14

[1] http://www.kaffebönor.se/project/kaffekonsumtion-nagra-siffror/
[2] Konsumtion på hållbar väg – ett utbildningsmaterial från WWF s. 7

* Varumärket tillhör tredje part och har inga kopplingar till JACOBS DOUWE EGBERTS

L’OR ägs av det globala kaffeföretaget JACOBS DOUWE EGBERTS. JDE förser konsumenter med kaffe i över 100 länder och har en rad väletablerade kaffemärken i sitt stall, däribland Gevalia, Tassimo och Pickwick och L’OR.

Taggar: