Tältsuccén med Labero tillbaka i vår!

Report this content

Nöjet Konsert AB och Krall Entertainment presenterar: JOE LABERO Tältsuccén tillbaka i vår med 31 spelplatser

Efter vårens magiska tältturné på 23 orter, som fick toppbetyg i pressen fortsätter nu turnén genom Sverige med start 22 april i Alingsås. På 31 platser väntar en magisk vår och det är upplagt för mystik och mörka hemligheter. Joe Laberos specialbyggda tält, som ska resas under stort hemlighetsmakeri, är bland annat till för att stänga solen ute. - Ett problem med att uppträda utomhus på våren är ju att det ofta är ljust på kvällen, eller att det regnar. Nu är båda faktorerna säkrade, säger projektledaren Björn Nohlgren. På 31 platser i Sverige ska tältet resas. Det 1.200 kvadratmeter stora området ska förutom en parkettpublik förgyllas och omgärdas av Laberos ensemble. Med inspiration från arenarocken väntar storbildsskärmar, två scener inkl satellitscen mitt bland publiken, stämningsfullt ljusspel och överraskande effekter. Videoskärmarna gör att publiken kan följa illusionerna in i minsta detalj. Turnéplan: 22 april Alingsås Alströmervallen 23 april Kungsbacka Kungsbacka Sportcenter 24 april Ulricehamn Sturebadet 25 april Skövde Södermalms IP 29 april Ängelholm Valhall Park 30 april Kristianstad Kristianstads IP 1 maj Nybro Sveavallen 2 maj Älmhult Haganässkolans IP 6 maj Örebro Risbergska Skolans IP 7 maj Kristinehamn Björkvallens IP 8 maj Arvika vid Folkets Park 9 maj Åmål Måkebergsplan 12 maj Tranås Frejavallen 13 maj Västervik Skeppsbron 14 maj Sollentuna Edsbergs IP 15 maj Nynäshamn Estö IP 16 maj Nacka Nacka IP 20 maj Märsta Vikingafältet 21 maj Norrtälje Gamla Flygfältet 22 maj Lidingö Breviksbadet 23 maj Nyköping Rosvalla 27 maj Västerås Rocklunda 28 maj Sandviken Stadsparken 29 maj Rättvik Knektplatsen 30 maj Sundsvall Norra Berget 1 juni Östersund Yran Campingen 2 juni Örnsköldsvik Strandparken 3 juni Umeå Gammlia 4 juni Skellefteå Folkparken 5 juni Piteå Noliaområdet 6 juni Luleå Örnäset IP ”Joe Labero i ett tält imponerar och överraskar” Expressen ”Magiskt Labero! Vilken show! Vilken stämning!” Dalademokraten ”Labero trollband publiken” Motala Tidning ”Joe Labero i högform, konceptet med tältshow är nytt och fräscht” Ystads Allehanda Biljetter: Köp främre parkett och få DVD:n Laberos ”Best Of”. Barnbiljetter från 270:- plus serviceavgift. Ticnet.se 077-170 70 70 samt hos ATG- och Ticnetombud www.ticnet.se www.nojet.se www.labero.com Presskontakt: PR & Company Magnus Stråberg 0705-16 60 90 pr.company@tele2.se Arrangörskontakt: Nöjet Konsert AB Björn Nohlgren 0704- 83 73 10 bjorn@nojet.com

Taggar: