Kommuniké från årsstämma i Labs2 Group AB (publ) den 26 april 2007

Vid årsstämman i Labs2 Group AB (publ) den 26 april 2007 beslutade årsstämman enligt följande

Fastställande av årsbokslut m m
Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna för moderbolaget och koncernen för år 2006 samt beslutade att den ansamlade förlusten skall överföras i ny räkning. Vidare beslutades att bevilja ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören.

Styrelse och revisorer m m
Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsen skall bestå av sex ordinarie ledamöter utan suppleanter och ha följande sammansättning: Jan-Erik Fiske (omval), Anders Ericsson (omval), Jonas Birgersson (omval), Inger Gran (omval), Jöran Hoff (omval) och Håkan Hydén (omval). Jan-Erik Fiske omvaldes till styrelsens ordförande. Årsstämman beslutade vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att arvode till styrelsen skall utgå med totalt 300.000 kronor, varav 100.000 kronor skall utgå till styrelsens ordförande och övriga styrelseledamöter, som inte uppbär lön från bolaget, tilldelas 50.000 kronor vardera.

Bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission
Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ge styrelsen bemyndigande att besluta om nyemission av högst 75.000.000 nya aktier med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Beslutet skall kunna innehålla villkor om att betalning för de tecknade aktierna skall ske genom kvittning eller annars med annan egendom än pengar. Styrelsen skall också kunna besluta om annat villkor som avses i 2 kap 5 § andra stycket 1–3 och 5 i aktiebolagslagen.

Styrelsen uttalade därvid att utnyttjande av bemyndigandet för kontantemission skall endast i undantagsfall ske genom emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt att bemyndigandet inte skall utnyttjas för apportemission för fler än 15.000.000 aktier vid företagsförvärv.

Personaloptionsprogram 2007/2011
Styrelsens framlagda förslag till beslut om personaloptionsprogram 2007/2011 drogs tillbaka och avsikten är att återkomma med ett reviderat förslag.