Relakks säkerställer pågående emissionen i Labs²

Relakks säkerställer pågående emission i Labs² genom att erbjuda sig att teckna de resterande aktierna vilket motsvarar en likvid på 16 537 687 SEK. Detta innebär att emissionen kan stängas under innevarande vecka.

”Labs² är en viktig leverantör för Relakks och genom detta agerande så ser vi fram emot att hjälpa Labs² med att bli klara med sin pågående emission och kunna ägna sin tid och energi åt att utveckla nya tjänster åt Relakks och andra uppdragsgivare. Genom deltagande i emissionen kommer Relakks att bli den nya huvudägaren i Labs² med en ägarandel kring 15%. Med emissionen avklarad så ser vi fram emot att Labs² lämnar observationlistan och kan bevisa sitt värde på marknaden under det kommande året”, säger Jonas Birgersson, styrelseledamot i Relakks.

Jonas Birgersson valdes in i styrelsen vid ordinarie stämma i december 2007. Bolagets formella namn är Trygghetsbolaget i Lund AB men agerar i marknaden under varumärket Relakks. Styrelsen består i övrigt av styrelsesuppleant Jakob Johansson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Birgersson, styrelseledamot i Relakks, 0705–152 762.