Mark Randall ny VD och koncernchef för Lafarge Tekkin

Report this content

Mark Randall ny VD och koncernchef för Lafarge Tekkin Mark Randall, 43, har från och med den 4 juni 2002 utsetts till VD och koncernchef för Lafarge Tekkin, den ledande leverantören av taklösningar i Norden och Baltikum. Han kommer närmast från en befattning som VD och koncernchef för Lafarge Roofing i Japan. Mark Randall, som ursprungligen kommer från England, började i Lafarge- koncernen 1982 och har under åren haft ett flertal ledande befattningar. 1999 blev han koncernchef och VD för Lafarge Roofing i Japan. - Det är en utmaning för mig att få medverka till takbranschens utveckling i de nordiska och baltiska länderna. Jag är övertygad om att Lafarge Tekkin även fortsättningsvis kommer att leda utvecklingen inom takindustrin, säger Mark Randall. Bengt Persson avgår som VD och koncernchef för Lafarge Tekkin efter mer än tio år i företaget för att ägna sig åt andra uppdrag. Han lämnar företaget i slutet av juni. Randall och Persson kommer att arbeta tillsammans fram till dess för att säkerställa en smidig övergång. Lafarge Tekkin har haft en stark utveckling de senaste åren och har tagit en ledande position som leverantör av taklösningar på alla sina marknader i de nordiska och baltiska länderna. Företaget har utökat produktportföljen och erbjuder idag taklösningar med ett brett urval av såväl tegel- och betongpannor som plåttak, samt tillbehör och tjänster. Fakta Lafarge Tekkin AB: Lafarge Tekkin är den ledande leverantören av taklösningar i Norden och Baltikum. Företaget har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Inom vårt urval av taktegelpannor erbjuder vi; Vittinge Tegel, Dan Tegl, RuppKeramik och KDN. Inom betongtakpannor: Zanda, Jönåkerpannan, H-pannan, Haasken, B&C, Ormax och Est Stein; och vårt varumärke för plåttak är Kami. Lafarge Tekkin har 570 anställda och försäljningen uppgick till 100,2 miljoner Euro år 2001. Lafarge Tekkin är en del av Lafarge Roofing, divisionen för taksystem inom Lafarge koncernen. Med fler än 200 produktionsanläggningar i 38 länder på 4 kontinenter, är Lafarge Roofing världsledande leverantör av takprodukter, tak- och skorstenssystem. År 2001 hade Lafarge Roofing fler än 12 600 anställda, med en försäljning på 1,6 miljarder Euro. Lafarge är världsledande inom byggnadsmaterial och håller en ledande position i vart och ett av dess fyra divisioner: Cement, Aggregates & Concrete, Roofing och Gypsum. 2001 uppnådde koncernen en rekordförsäljning på 13.7 miljarder Euro. Lafarge har för närvarande 83,000 anställda med verksamheter i 75 länder. För mer information kontakta: Mark Randall, VD och koncernchef, Lafarge Tekkin, tel. +46 8 555 660 50, mobile +46 706 52 49 54. Lisette Fridlund, Informationschef, Lafarge Tekkin, tel. +46 8 555 660 04, mobile +46 70 655 70 76. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00230/wkr0002.pdf