Förslag till incitamentsprogram i Lagercrantz Group

Styrelsen i Lagercrantz Group har beslutat att föreslå att årsstämman 2009 fattar beslut om att erbjuda ledande befattningshavare i koncernen att förvärva köpoptioner på återköpta aktier i bolaget. Antalet köpoptioner som skall kunna utgivas skall vara högst 255 000. Rätt att förvärva köpoptionerna skall tillkomma maximalt 35 ledande befattningshavare i Lagercrantzkoncernen i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Polen. Löptiden för köpoptionerna skall vara 3 år. Vid fullt utnyttjande av köpoptionerna kan högst 255 000 aktier av serie B i bolaget komma att förvärvas inom ramen för köpoptionsprogrammet, vilket motsvarar cirka 1,1 % av det totala antalet utestående aktier (av såväl serie A som serie B och med förbehåll för eventuell omräkning) och cirka 0,8 % av totala antalet röster i bolaget. I syfte att uppmuntra deltagande i programmet kommer Lagercrantz att subventionera erbjudandet. Effekten på vinst per aktie, enligt indikativa värderingar, är marginell vid fullt deltagande. Övriga huvudsakliga villkor för programmet kommer att tillkännages i samband med offentliggörandet av kallelsen till årsstämman 2009. Lagercrantz Group AB (publ) För ytterligare information kontakta: Jörgen Wigh, VD och koncernchef, telefon +46 (8) 700 66 70 Niklas Enmark, CFO, Lagercrantz Group, tel +46 8 700 66 70. Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller regelverket vid NASDAQ OMX Stockholm. Informationen lämnades för offentliggörande 2009-07-22 kl 8.00.