Inredningskedjan Lagerhaus kommer till Örebro

Report this content

Lagerhaus fortsätter att växa och öppnar nu butik i Marieberg Centrum, strax söder om Örebro. Från och med i morgon slås dörrarna upp till heminredningskedjans nyaste tillskott och Lagerhaus har därmed 27 butiker i Sverige.

Inredningskedjan Lagerhaus utökar antalet butiker i Sverige och etablerar sig nu i Örebro-regionen. I morgon slås dörrarna upp till butiken i Marieberg Centrum. Den nyöppnade butiken erbjuder kunderna ett brett utbud av inspirerande heminredningsprodukter och fem kunniga medarbetare finns på plats för att hjälpa kunderna.

– Örebro har stått högt upp på önskelistan för en Lagerhaus-butik, och vi är mycket glada över att äntligen öppna här i Marieberg. Hos oss ska kunden alltid uppleva förnyelse och glädje samtidigt som vi erbjuder ett uppdaterat och omfattande produktsortiment i en inspirerande butiksmiljö, säger Karl Sjödin, vd för Lagerhaus.

Lagerhaus, som ingår i Åhlénsgruppen, har en hög expansionstakt och målet är att årligen öppna 6-8 butiker och att ha 40-50 butiker i Sverige innan utgången av år 2010.

– Just nu kännetecknas vårt produktutbud av ”delicious party”, och hos oss är det fest hela veckan. Förutom fina presenter, finner kunden servetter, papperstallrikar, tårtljus och mycket annat som krävs för att få ett lyckat kalas hemma. Färgerna går i knalligt rosa, turkost, grönt och metallglasyrer. Ett populärt motiv är läckra muffins som går igen på såväl presentpapper, påsar som kuddar, säger Anna Sjöberg, inköpsansvarig på Lagerhaus.

Bifogat finns pressbilder på nyinkomna varor: stor rosa bakform, porslinskoppen Edith, presentpappret Muffins och vykortet Hurra. För fler pressbilder, besök www.lagerhaus.se och gå till ”kontakter" och "press" och sedan "pressbilder".

Användarnamn: lagerhaus, lösenord: press2000

Lagerhaus öppnar i Marieberg Centrum, Säljarevägen 1, den 26 februari 2009 kl. 10.00.