Lagerhaus öppnar på nytt i Forum Nacka

Report this content

Inredningskedjan Lagerhaus expanderar och öppnar ytterligare butik i Stockholmsregionen. I morgon slås dörrarna upp till butiken i Forum Nacka och Lagerhaus har därmed 29 butiker i Sverige.

I morgon öppnar Lagerhaus på nytt i det nyrenoverade köpcentret Forum Nacka. Butiken erbjuder Lagerhaus moderna och uppdaterade sortiment inom heminredning och fem engagerade medarbetare finns på plats för att hjälpa kunderna till en inspirerande shoppingupplevelse.

– Efter två år kan vi åter öppna en butik i Forum Nacka. Butiken har varit stängd under tiden som ombyggnaden av centret har pågått. Butiken är ett viktigt tillskott för oss på Stockholmsmarknaden och vi är mycket glada att slå upp dörrarna på nytt i Forum Nacka. Butiken blir vår sjätte i Stockholmsområdet och vi ser mycket fram emot att möta nya och gamla kunder, säger Karl Sjödin, VD Lagerhaus.

Lagerhaus, som ingår i Åhlénsgruppen, har en hög expansionstakt och målet är att årligen öppna 6-8 butiker och att ha 40-50 butiker i Sverige.

– Nu är våren äntligen här och vi tillbringar allt mer tid utomhus. Vårt tema ”balkong, picknick och uteliv” präglas av starka färger i grönt, rött, gult, orange, svart och mörkbrunt och våra mönster är inspirerade av det grafiska 70-talet. Vi erbjuder allt från balkonglådor, krukor, picknick-filtar, pappersmuggar, servetter, lyktor och mycket mera, säger Anna Sjöberg, inköpsansvarig på Lagerhaus.

Bifogat finns pressbilder på nyinkomna varor: påslakan och örngottet Sneakers, filten Solbritt, turkosa kaffekoppen Retro och påslakan och örngottet Landet.

För fler pressbilder, besök www.lagerhaus.se och gå till ”kontakter" och "press" och sedan "pressbilder". Användarnamn: lagerhaus, lösenord: press2000

Lagerhaus öppnar i Nacka Forum, Forumvägen 12, den 23 april 2009 kl. 10.00.